Szeptemberben életbe lép az Euro 6d-TEMP károsanyagkibocsátási norma és vele az új WLTP mérési ciklus. Ennek köszönhetően tíz lóerőt veszít a gyors kompakt, és ezzel megszakad a generációk óta tartó fokozatos teljesítmény növekedés. Azok a peches vásárlók, akik már megrendelték, de még nem kapták meg 306 lóerős Golfjukat, kénytelenek lesznek beérni a környezettudatos változattal, bár ilyen szinten tíz lóerő elvesztését alig érezni.
A kétliteres turbós motoron nem kellet változtatni, elég volt egy új kipufogórendszert bevetni, ami egyszerre csökkenti a széndioxid kibocsátást és a teljesítményt. Hasonló sorsra jut ugyanezzel a motorral a Leon Cupra is. A teljesítményben éppen csak egy kicsivel a Golf R-é alá belőtt eredeti motor 300 lóerejét 290-re kell csökkenteni.
A WLTP célja a valóságtól elrugaszkodott NEDC-ciklus szerinti fogyasztási adatok helyettesítése. Az új mérési rendszer a hétköznapi autóhasználatot pontosabban tükröző módszert használ. Ettől az várható, hogy feleződni fog a katalógus-adat és a valós fogyasztás közötti különbség.