Sportosította villanyautóját a Nissan
Nem lett gyorsabb, nem kapott szárnyakat és nem lett pusztítóbb a hangja se, mégis megkapta a Nismo nevet a Nissan nemrég frissített villanyautója, a Leaf sportosított változata.
A Nissan hét év után, idén váltotta le első villanyautóját, az első generációs Leafet. Az autót, amiből több mint háromszázezret adtak el, és amiből 2013-ban csináltak egy brutális, bukócsöves versenyautót, a Nismo RC-t. Széria sportváltozatot ettől függetlenül nem kapott az első Leaf, nem úgy az utóda, amihez most kiadták a Nismo-változatot, ami Japánban már a hónap végén kapható lesz.
A Leaf Nismo erőben nem ad többet, a villanyhajtás ugyanúgy 150 lóerőt és 320 Nm nyomatékot tud, ahogy az alap kettes Leafben. A villanyhajtás közvetlenségének hála ez alapból egész sportautós tud lenni, ezt pedig új, 18 colos felniken álló, nagyobb tapadású abroncsokkal, keményebb futóművel, újraprogramozott kormányszervóval és új fékrendszerrel dobja fel a nismózás.
Optikailag a vörös-fekete színvilág viszi el a csomagot kívül-belül. Kint valójában faragtak lökhárítókon is, főleg az elsőn, nem csak ráhúzták a vörös csíkot, de ezzel együtt is csak egy szolid sportcsomag lett a Nismóból. Gyakorlatilag azt hozták, amit a tavaly év végén bemutatott tanulmányon már megmutattak. Egyelőre az sem biztos, hogy Japánon kívülre is elviszi a Nissan, vagy ha viszi is, ebben a formában teszi majd.