Itt az új Suzuki Vitara
A Suzuki a Vitarából is eltünteti az 1,6 literes szívómotort, és úgy néz ki, a Fiattól vásárolt dízelt is: a modellfrissítéssel együtt az ezres és az 1,4 literes turbós benzinesek közül választhat majd a közönség, amelyek teljesítik a szeptemberben életbe lépő Euro6d TEMP normát is.
Az aktuális Vitara lassan négy éve mutatkozott be, 2014 őszén, így az idei Párizsi Autószalonra elhozzák a frissített változatot. Ez csak néhány részletében tér el a jelenleg kapható modelltől: az 1,6 literes szívómotor leváltása mellett az újm, közel függőleges rácsrudakat tartalmazó hűtőrács-kialakítás, az átalakított szerkezetű fényszórók és az átdolgozott lökhárítók jelentenek komolyabb különbséget a most kapható változathoz képest. Emellett állítólag a műszerfal műanyagait is kellemesebb tapintásúakra cserélik, és nyilván lesznek új felni-mintázatok, színek és kárpit-anyagok, ahogy ez a hasonló frissítéseknél már megszokott.
Nem csoda persze, hogy a Suzuki nem szabta át mélyrehatóbban a Vitarát: ez a cég egyik sikeres modellje, nyilván nem volna indokolt a drasztikus változtatás. Az ezres, 110 lóerős és az 1,4 literes, 140 lóerős turbós benzinmotorok bevezetése így is elég sokat változtat az autó karakterén.
Az összes részletet persze még nem közölték, azt sem tudni, hogy az új motorválaszték kapcsán hogyan változnak majd a Vitara árai, de erre még bőven lesz idő: úgy tudjuk, az új változat forgalmazása csak 2019 elején indulhat.