Sok pénzt költenek a Lotusra a közlejövőben
Az elmúlt években a Lotus lényegében a meglevő autók variálásával tudott a piacon maradni, ami érthető volt: a korábbi tulajdonos nem akart költeni a cégre, és erre ez a legjobb mód. Ám azzal, hogy a Geely tavaly ősszel megvette a brit legendát, új időszámítás kezdődik: ahogy a Volvónál, várhatóan itt is lesz pénz fejlesztésre bőségesen.
Akadnak persze megoldásra váró problémák. A Geely jelenleg a Lotus 51%-át birtokolja, ami az irányításhoz ugyan elegendő, de a 49%-os maláj kissebbségi tulajdonossal azért egyeztetni kell. Épp ezért állítólag folynak a tárgyalások a maláj partner kivásárlásáról. Ennél azonban lényegesebb hír, hogy állítólag 1,5 milliárd fontot költene a Lotus fejlesztsére a Geely. Ezt részben a gyártókapacitás bővítésére, részben új típusok fejlesztésére fordítanák, bár azt, hogy a pénz mikor juthat el a Lotushoz, és mikorra készülhetnek el az első új típusok, egyelőre nem tudni biztosan.
A Lotus az évtized elején komoly fejlesztési programot indított el, de 2012-ben ennek a végrehajtását felfüggesztették, kirakták a korábbi vezérigazgatót, és hat éve csak az Elise/Exige és az Evora modellek újabb és újabb változatait mutatják be, erősebb motorokkal, áthangolt futóművel, új fejlesztésekre azonban hiányzott a pénz. Most úgy hallani, első lépcsőben felvettek mintegy 200 mérnököt a hetheli bázisra, bár nem egyértelmű, hogy az ő feladatuk csak a Lotus márka fejlesztése lesz, vagy a Geely más márkáinál is alkalmazzák majd a brit cég szakértelmét. Ez utóbbi sem lehetetlen, hiszen a Lotus tervezőrészlege önmagában is legendás: motor- és futóműfejlesztésben egyaránt rendszeresen működnek közre jóval nagyobb gyártók típusainak kialakításában is.