A rokonság a Kalina és a Granta szedán között eddig is világos volt, de csak most egyesíti a két termékvonalat a Lada.
Az új Granta-család ennek kapcsán új orr-részt kap, hasonlót a nagyobb, már Renault technikára épülő Vestáéhoz, és négytagúvá bővül: a szedán mellett lesz kombi, valamint csapott hátú és ferde hátú ötajtós változat is. A Kalina nevet, amelyet az 1990-es évek közepén kezdtek használni tanulmányautókon, és a 2000-es évek közepétől szériagyártmányon, úgy néz ki, végleg elhagyják ezzel, a Lada választék pedig valamivel áttekinthetőbbé válik ezzel. Műszakilag egyébként nem várható érdemi változás, a Granták ugyanarra a technikára épülnek, mint eddig. A motorválaszték is változatlan marad, 87, 98 és 106 lóerős 1,6 literes benzines szívómotorokkal készül majd a típus, ahogy eddig is.
Bár ma már a Granta sem kelti igazán korszerű modell benyomását, Oroszországban még mindig igen népszerű a típus alacsony ára miatt, így várhatóan a mostani frissítéssel még évekig piacon tarthatják. Az alapváltozat, a rövid ötajtós alapára 420 ezer rubel, azaz átszámítva úgy 1,8 millió forint lesz.