Nagyot változik ötödik szezonjára a villanyos formulaautó-széria, a Formula-E, sok versenyautó lett felesleges hirtelen. A szervezők nem akarják, hogy a nyakukon maradjon, inkább kiárusítják a készletet.
2014-ben indult az autósport első valamire való nemzetközi villanyautós sorozata, a Formula-E. A széria kezdetek óta a Dallara által tervezett, de a Spark Racing Technology által épített versenyautókat használt. A teljes mezőny ugyanazt, az autók pedig a sorozat alapítójának, a spanyol üzletembernek, Alejandro Agagnak a tulajdonai, tőle bérelték a csapatok a négy év alatt. Kezdetben minden paraméter közös volt bennük, idővel aztán a csapatok a villanymotort és az akkumulátorhűtést saját fejlesztésűre cserélhették benne. A lényeg viszont, hogy az autók Agag tulajdonai, aki állítólag most szabadulni készül tőlük.
A Bloomberg negyven autóról ír, ennyi áll most feleslegesen valahol, és ha csak a csapatok nem veszik meg eddig használt autóikat ilyen-olyan kampánycélokra, ez mind eladó lesz. A lap szerint újkori áruk (400 ezer euró) úgy felét érik: 200-250 ezer euró (60-75 millió forint) körül mehetnek majd el, attól függően, melyiknek milyen sikerek vannak négyéves múltjában. A szervezők és Agag szerint jó másodpiaca lehet ezeknek, akár gyűjteményekbe, akár pályázásra is jók.
Mire hirtelen ez a nagy leselejtezés? A Formula-E ötödik szezonja, a 2018-2019-as idény négy hónap múlva indul: furamód a kőolajhatalom Szaúd-Arábiában lesz a szezonnyitó december közepén. A sorozat teljesen új autókra vált. A legfontosabb, hogy kétszeresére nő az energiatároló-kapacitás, amivel meg is szűnik a verseny közbeni autócsere, de nő a teljesítmény is: 200 kW-ról 250-re (335 lóerő). Megjelenik a halo keret és az egész autó sokkal agresszívabb kiállást kap. Lesznek ugyan továbbra is közös elemek, de nagy szabadságot kapnak a csapatok a fejlesztésben, nem véletlen, hogy a Jaguartól a BMW-ig már egész szép a lista az idecsábított gyártókról.