Olvasói kémfotókon a következő BMW-újdonság
A BMW nagy váltásra készül, bár egyre egyértelműbb, hogy sokkal kevesebbet kockáztatnak a fronthajtás bevezetésével, mint korábban gondolták. Így még mindig csak tesztelik az új 1-es sorozatot, amelybe egy kedves olvasónk botlott bele a napokban.
A szokásos káoszmintás fóliába burkolt prototípust Ausztirában fényképezték az autópályán, München felé menet, ami nem nagy csoda: amellett, hogy a cég székhelye a bajor fővárosban van, Ausztriában is rendelkezik fejlesztőközponttal a cég.
Maga az autó egyértelműen, erősen emlékeztet az X2-esre: hasonló a hátsó ajtók kialakítása és a tetővonal, illetve a fólia alatt sejthető az új fazonú, ötszögletű BMW vesék jelenléte is, amilyet a 8-as BMW-n láthatunk.
A BMW a 2-es Tourer egyterűekkel, az X1-essel és az X2-essel, illetve a Kínának tervezett 1-es szedánnal már kipróbálta, hogy hogyan fogadják a vevők az elsőkerék-hajtást az autóikban. Eddig nem látszik, hogy bárkit is zavarna a hajtáselrendezés megváltoztatása. Ez tulajdonképp a fronthajtású Mercedesek, illetve még korábban a szintén BMW-féle Minik sikere alapján már sejthető volt, de olyan, mintha Münchenben még mindig hezitálnának, hogy bedobják-e a fronthajtású 1-est, az első igazi tömegmodellt, amely már nem hátul hajt.
Lehet persze, hogy a várakozás csak annak szól, hogy igyekeznek a bemutatókat egészséges távolságra tartani egymástól, ami mostanában nem is olyan egyszerű. Az idén szinte egyszerre érkezik a Z4 roadster és az új 3-as sorozat, így az új 1-essel talán bölcsebb megvárni a jövő évet. Az aktuális generáció az idén hét éves, így még simán kitarthat egy évet, és a BMW-nek biztosan jobb, ha az új 1-es a közönség osztatlan figyelmét élvezi majd.