Az első Mercedes, amely villanyautónak született
Az első EQ modell teljes neve Mercedes-Benz EQC 400 4Matic, ami önmagában is sokat elárul a típusról. Összkerék-hajtású, de persze nem úgy, ahogy a hagyományos Mercedesek: a két tengelyt két külön aszinkron gép hajtja, az összteljesítményűk 300 kW, azaz 408 lóerő, ami 4,9 másodperces gyorsulási időt eredményez 100 km/h-ra.
A Mercedes az Audihoz hasonlóan szabadidőautó formát választott első nagysorozatú gyártásra szánt elektromos modelljéhez, ami igazán divatos, de megvannak a hátrányai, egyebek közt a nagy homlokfelület és a kezdevzőtlen aerodinamikai adottságok. Talán ennek is köszönhető, hogy az EQC nem használja valami hatékonyan a Li-ion akkucsomagban tárolt energiát. A gyári adatok szerint a 350 voltos Li-ion főakkumulátor 218 Ah leadására képes, ami elvileg úgy 76 kWh energia tárolására teszi alkalmassá, bár a gyáriak 80 kWh-t emlegetnek. Hogy melyik a valódi adat, később nyilván kiderül, de a 320 km-es hatótáv egy feltöltéssel semmiképp sem nevezhető különlegesnek: ennyit a hasonlóan magas építésű Tesla Model X legolcsóbb változata tud 60 kWh-s akkucsomaggal.
Ugyanakkor a németek hangsúlyozzák, hogy egyenáramú gyorstöltő segítségével 110 kW töltőteljesítménnyel 40 perc alatt tölthető az akkucsomag 10-ről 80%-ra. A 7,4 kW-os fedélzeti töltővel ez valamivel lassabban megy, szerény számításaink szerint úgy tíz órát vesz igénybe az autó teljes feltöltése otthon. Alighanem a lassabb merülés érdekében az EQC végsebessége is limitált, 180 km/h-nál nem haladhat gyorsabban akkor sem, ha a motorteljesítmény valószínűleg 300 km/h-t is lehetővé tenne.
Bár már kész autót emlegetnek, a Mercedes programja némi lemaradásban van az európai konkurenciával szemben is. Brémában csak jövőre indul az EQC gyártása, Kínában és Észak-Amerikában pedig még később válik elérhetővé.
Egy lényeges részlet hiányzik, hogy meg tudjuk ítélni a Mercedes esélyeit a villanyautó-piacon: a vételár. Ám az alapján, ami eddig látszik, úgy néz ki, a Mercedesnek még van behozni valója a vetélytársakkal szemben. Papíron a Jaguar I-Pace és az Audi E-Tron is jobb paraméterekkel rendelkezik, márpedig hatótávban és teljesítményben a két másik európai gyártó sem tart még ott, ahol a Tesla évek óta kapható modelljei.