Kicsit bajban lesz az, aki csupán fényképről ismeri a Lexus SUV-jait, mivel nagyjából ugyanazt a képet mutatják, és hasonlóak az arányaik, de a méreteik már kevésbé. A legnagyobb az RX, sőt, ennek már van nyújtott, hétüléses verziója is; a közepes méret az NX – ezek mellé sorakozik majd fel hamarosan a legkisebb, UX nevű modell, amelyet most megmutattak a magyar sajtónak.

Az UX elég egyértelműen azok közé a SUV-féleségek közé tartozik, amely nagyjából egy kompakt autó méreteit nyújtja, de azért SUV-jegyeket mutat. Hasonló a Mercedes GLA, Volvo XC40, de még inkább a BMW X2, amely a Lexushoz hasonlóan eléggé alacsony. Az UX 12-14 centivel alacsonyabb, mint mondjuk a közepes Lexus NX. Ez alátámasztja a hivatalos gyári mondást, hogy városban az igazi. Ehhez 10,4 méteres fordulókör jár, ami szintén elég baráti a SUV-ok körében. A kezelhető méretek 4,5 méteres hosszt jelentenek, ami azért közel 15 centivel több a BMW X2-esnél.
A perfekt német a laza svéd ellen
A lazaság nem jó hozzáállás, de talán a svédek tudják, hogyan fordíthatják ezt a javukra.
Az UX-hez letisztultabb formát terveztek a szokásosnál, és ezzel betalálhat Európában. Nincs túlgondolva a formavilága, amit úgy is alapvetően meghatároz az orr hatalmas Lexus-homokórája. Újdonság viszont a hátul csíkszerűen összekötött lámpatest, illetve a hátsó lámpák kis aerodinamikai stabilizáló formája. Oldalról a kerékjárat kissé szögletesebb körbeműanyagozása az új elem.
Az UX-et háromféle hajtáslánccal fogják árulni, az alapmodell a ma már szokatlan négyhengeres, szívó kétliteres benzinmotor, 171 lóerős. Ezt a verziót kizárólag fronthajtással és fokozat nélküli (CVT) automatával adják, de az ígéretek szerint a váltó a hagyományos automaták működését utánozza majd, azaz úgy tesz, mintha fix fokozatok közt váltana.
Hibridből kétféle verzió is lesz, ezekben ugyanezt a kétliteres motort használják Atkinson üzemben. A hibridek rendszerteljesítménye 178 lóerőnek felel meg, a különbség az, hogy az egyik fronthajtásos, a másik összkerekes – utóbbinál nem kardánnal, hanem külön villanymotorral oldják meg a hátsó tengely hajtását (E-Four), ahogy ez már szokás a Lexusnál.
Az UX megkapja mindazt az vezetősegítő rendszert, amit ma már szinte kötelező belerakni a hasonló prémium modellekbe a vészfékezőtől a követő tempomatig, amely a sebességkorlátozásokat is figyelembe veszi. Az UX-hez állítható lengéscsillapítást és sportosabb, F Sport felszereltséget is kínálnak majd. A forgalmazás 2019 tavaszén indul Magyarországon és 200 darab eladása az importőr célja, az árak egyelőre még nincsenek. Mivel azonban a hasonló SUV-ok lényegében letarolták a hagyományos szedánok piacát, erre minden esély adott.
Azonban a cégautó vonalon továbbra is szükség lehet nagy szedánra. A Lexus a GS-t kivezette Európából, helyette az ES jelenik meg a kínálatban, amely a Toyota Camry lexusizált verziója. Ez Amerikában nem új fejlemény, az ES-sorozat szinte a Lexus márka létrehozása után azonnal megjelent Camry-alapokon. Nálunk viszont újdonság, hogy nem a klasszikus hosszmotoros-hátsókerekes vonulatot erőltetik ebben a szegmensben.
Az ES európai változatát is elhozták a rövid előzetes sajtóbemutatóra, ennek amerikai verzióját egyébként már vezettük. Hozzánk kizárólag hibridhajtással érkezik a típus, az ES 300h egy 2,5 literes benzinmotorral és két villanymotorjával 218 rendszerteljesítményű. Az ES bevezető árai 12,3-14,65 millió forint között alakulnak, ez a típus már rendelhető.
A sajtóbemutató pedig ilyen volt Amerikában:

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
