A Fiat-Chrysler is soros hathengeresre vált?
A Fiat-Chrysler is csatlakozik az egyik aktuális autóipari divathoz, amely hatékonysági megfontolások mentén alakult ki, és lassanként mindenki csatlakozik hozzá.
A soros hathengeresek divatjáról van szó: a BMW és a Mercedes mellett ilyet fejleszt a Jaguar-Land Rover, és úgy tűnik, a Fiat-Chrysler is. A lényeg az, hogy a soros hathengeres kevesebb főegységből áll, mint egy V6-os – amilyet jelenleg az FCA nagyobb modelljeiben használnak – és a kétliteres négyhengeres motorok alkatrészeinek felhasználásával viszonylag egyszerűen kialakítható. A V6-osoknak az az előnye pedig, hogy nagyobb hengerszámú motorokkal együtt fejleszthető, lassan háttérbe szorul, hisz egy turbós, háromliteres hathengeres manapság szinte mindenre elég.
Az FCA-nál állítólag turbómotorra váltanának, de a meglevő 3,6 literes Pentastar motor átalakítása a feltöltéshez nem lenne olcsóbb, mint új motort fejleszteni a korszerűbb, kétliteres Global Medium Engine alapjain. Az új, turbós háromliterest aztán amerikai és európai modellekben egyaránt használnák: egy ilyen motort a Alfa Romeo típusokban is alkalmazhatnak – ahol akár bő 500 lóerő is kihozható belőlük – de a RAM terepjáróiban és pick-upjaiban is megállhatja a helyét a nagy V8-as szívómotorok takarékosabb alternatívájaként, nyomatékosabbra és kisebb teljesítményűre hangolva.
Régebben a Chrysler és a Jeep is használt hathengeres soros motorokat, de ezek viszonylag régen eltűntek a kínálatból. Utoljára a Jeep Wrangler egy változatát lehetett 4 literes sorhatossal kapni, de azt sem gyártják már 2006 óta.