Eddig is gyakran előfordult, hogy ugyanannak az autónak más adatai voltak Európában és az Egyesült Államokban, és úgy néz ki, ezen az új WLTP mérési ciklus sem segít. Erre utal legalábbis az, amit a Niro elektromos változata kapcsán a Kia állít.
A Niro EV típust Észak-Amerikában és Dél-Koreában már bemutatták tavasszal, Európába viszont csak most érkezik. És bár minden más paraméter megegyezik, nálunk más lesz a neve – e-Niro néven forgalmazzák majd – és a hivatalos hatótávja.
A furcsaság az, hogy a nagyobb, 64 kWh-s akkucsomaggal az autó az amerikai EPA szabvány szerint 380 km-t mehet el – ami amúgy nem rossz érték – miközben az Európában használatos WLTP tesz-ciklusban 485 km-es hatótáv jött ki. Az eddigi tapasztalataink szerint az EPA szabvány általában közel áll a valósághoz, de hasonlóan túlzó eredményeket eddig az NEDC ciklus szerint mérve hoztak ki az autógyártók. A városi WLTP Urban ciklusban még nagyobb az autó hatótávja, 615 km, ami még kevésbé tűnik valószínűnek.
A kisebb, 39,2 kWh-s akkuval is jobb az európai hatótáv-adat: az EPA mérés 240 km-e helyett a WLTP vegyes ciklusban 312 km hatótáv adódik.
Az e-Niro egyébként Nissan Qashqai méretű szabadidőautó-féleség. A kisebb akkumulátorhoz 136 lóerős motor jár, amellyel a jármű 9,8 másodperc alatt gyorsulhat százra. A nagyobb akkumulátoros változatba azonban erősebb, 204 lóerős motor kerül, ezzel a gyorsulási idő 100 km/h-ra 7,8 másodperc. Ahogy a hibrid, és a konnektoros hibrid Niro változat, az elektromos is csak fronthajtással érhető el.