Megjöttek a Peugeot csoport csúcsmotorjai
Egyszerre érkezik a DS 7 Crossback és a Peugeot 3008 típusokba a Hybrid4 rendszer, amely a legerősebb hajtást jelenti a cégcsoport bármely típusában, és egyben az egyetlen lehetőséget az összkerékhajtás megvalósítására.
A PSA Peugeot-Citroën a szűk esztendőkben sikeresen megszabadult minden nagyobb motorjától, és most, hogy a dízelek is kezdenek kimenni a divatból, nem maradt más, hosszabb távon is életképesnek tűnő motor, csak az 1,2 és 1,6 literes benzinmotorok. Ezekkel kell hajtani mindent a legkisebb autóktól a legnagyobbakig. Presztízsautókhoz az 1,6 liter egy picit kevésnek tűnik, de mivel nincs más – a régi V6-osokat rég nem fejlesztik már tovább, de kétliteres sincs már, amit a PSA komoly ráfordítás nélkül bevethetne – ebből kell többet kihozni. Korábban létezett belőle 270 lóerőre fújt kivitel, de az egy kényelemorientált autóhoz nem elég finom karakterű, inkább hibrid megoldáshoz folyamodtak.
Kétféle változatot is kifejlesztettek. Mindkettő tartalmaz egy 110 lóerős villanymotort, amely a sebességváltón keresztül adja hozzá teljesítményét a benzinmotoréhoz. Az egyszerűbb, fronthajtásos kivitelnél a turbómotor 180 lóerős, ám mivel a két motor nem egyszerre adja le a csúcsteljesítményét, összesen 225 lóerő maximális teljesítmény adódik. Az összkerékhajtású Hybrid4 rendszerben egy szintén 110 lóerős villanymotor hajtja a két hátsó kereket. Itt a benzinmotor 200 lóerő leadására képes, de a 2x110 lóerő elektromos teljesítmény ellenére a gyáriak 300 lóerő csúcsteljesítményt ígérnek. Mindkét kivitel viszonylag nagy Li-ion akkumulátorral érkezik: a sima Hybridbe 11,8 kWh-s, a Hybrid4-be 13,2 kWh-s csomagot építenek, amelyek egyes típusokban akár 50 km tisztán elektromos haladást is lehetővé tesznek. A Peugeot rendszerével legfeljebb 135 km/h-ig lehet tisztán elektromosan haladni, utána mindenképp bekapcsol a benzinmotor.
A fronthajtású, 225 lovas Hybrid hajtás a Peugeot 508-asba kerül be, a Hybrid4 rendszert pedig első körben a Peugeot 3008 GT és a DS 7 Crossback kapja meg, de számítani lehet rá, hogy a cégcsoport minden nagyobb modelljében felbukkan előbb vagy utóbb, mint a kétliteres dízel vagy egy nagyobb benzinmotor egyetlen alternatívája. Sőt, hosszabb távon valószínűleg az Opel nagyobb autóit is ilyen hibrid hajtáslánccal szerelik majd, fel, miután a GM időkből maradt nagyobb motorok a következő évtized közepéig kikopnak a kínálatból.