Lenyúlnák a Ferrari legnagyobb legendáját
A 250 GTO évtizedek óta a Ferrari legnagyobb legendája. Akinek nincs, az nem is igazi Ferrari-gyűjtő, és mivel nagyjából 36 darab létezik, egy csomó nagyon gazdag Ferrari rajongónak nincs. Így aztán lassan a végtelenbe szállt el az ára: hivatalosan 13 milliárd forintnyi pénzt adtak egy példányért, nem hivatalosan pedig majdnem kétszer ennyit.
Nem csoda, hogy valakinek eszébe jutott a csodaszép sportkocsi vonalait korszerűsítve újra piacra dobni. Ez a valaki ráadásul Dany Bahar, az egykori Lotus-igazgató, aki most egy Ares Design nevű céget igyekszik sikerre vinni, ilyen ötletek kiagyalásával. Korábban már jelezte, hogy tervben van a DeTomaso Pantera korszerű utánérzése Lamborghini-alapon, most pedig azt jelentette be, hogy dolgozik egy Ferrari 250 GTO jellegű autón.
Ahogy Bahar fogalmaz, nem másolat lesz, hanem korszerű újraértelmezése az eredeti formának, és ezzel nyilván igyekszik majd kifogni a szelet a Ferrari hírhedt jogi osztályának vitorlájából. Az olasz sportkocsigyártó ugyanis kínosan ügyel rá, hogy más ne gazdagodjon a Ferrari név jóhíréből, és ne is rontsa azt, és ennek érdekében semmitől sem riadnak vissza, beleértve a Ferrari-tulajdonosok zaklatását jogi felszólításokkal.
Bahar cégén persze csak akkor találhatnak fogást, ha tényleg Ferrari alapokra építkeznek majd, de pontosan ez a terv. Vesznek tíz 812 Superfastot, aminek darabja nagyjából 290 ezer euróba kerül, és az átépített autókat bő háromszoros áron adnák tovább, közel egymillió euróért. Szóval van rá esély bőven, hogy a Ferrari részéről ellenállásba ütköznek.
Ezzel együtt azt mondanánk, a vázlatokat nézve volna esély a sikerre. Az Ares Design GTO utánérzése jó arányú, klasszikusan szép sportkocsi, és egyértelműen vonzóbb karakter, mint a Superfast.