Kiderült, ki segít autót tervezni a vietnamiaknak

2018.10.03. 07:56

A vietnami Vinfast márka látszólag a semmiből érkezett, mégis két, korszerűnek tűnő autót állítanak ki a Párizsi Autószalonon. Lassanként az is kiderül, hogy hogyan képzelik a világhódítást.

Az már korábban kiderült, hogy olasz formatervező stúdiókkal dolgoztat Vietnam legnagyobb ingatlanfejlesztő cége, de a Pininfarina és az Italdesign szakértelme önmagában aligha volna elegendő, hogy nagy szériában gyártható, korszerű autókat állítsanak elő mindenféle előzetes tapasztalat nélkül. Ám úgy tűnik, azt is készen vásárolják, méghozzá elég jó nevű cégektől.

A Vinfast első autói nem tűnnek többnek, mint két, erősen átrajzolt BMW-nek, de a vietnami márka most azt állítja, korszerű platformjuk a Magna Steyr-től érkezett. A kanadai-osztrák cég elsősorban bérgyártóként ismert – tucatnyi, kisebb sorozatban készülő típust gyártatnak velük az európai autógyárak – de platform- és gyártástervezésben is nyújtottak már segítséget, például a Fiatnak és a Ladának. A Vinfast szerint jelenleg is mintegy 400 mérnök dolgozik az ő platformjaikon, és mintegy 300 prototípusuk fut Ázsia és Európa útjain.

Az ígéretek igen korszerű konstrukcióról szólnak, sok nagy szilárdságú acél és alumínium felhasználásával, de még így is sokkal több a nyitott kérdés a semmiből jött vietnami luxusmodellek kapcsán, mint a válasz. Azt azonban már tudjuk, hogy a két modellt hogy hívják majd: az 5-ös BMW szerű szedán a Lux A2.0, az X3-as szerű SUV a Lux SA2.0 nevet kapja.

A névben a 2.0 állítólag egy korszerű, kétliteres turbós négyhengeresre utal, amelyet egy másik osztrák cég, az AVL fejlesztett: ez 175 és 230 lóerő közt többféle teljesítményszinten készül majd.

A Vinfast egyébként nagyjából 3,5 milliárd dollárt szán a vietnami autógyártás megteremtésére, ami elvileg elegendő lenne akár két-három típus kifejlesztésére is. Az azonban már nem ilyen egyértelmű, hogy a teljes autógyártó infrastruktúra kiépítésével együtt is belefér-e minden költség ebbe az összegbe.

További cikkek a Párizsi Autószalonról

Talán nem elég drága a benzin?
Miközben a legnagyobb gyárak már kigurítanak egy-egy széria villanyautót, de a nagy lé a böszme SUV-kból van. Egy félreeső csarnokban viszont a mobilitás új, kísérleti módjai szomorkodnak.
Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.