A Porsche tudja, mi fán terem az elegancia
A Párizsi Autószalonon mutatták be a modern kori Speedstert, egyelőre csupán tanulmányként, de azzal az ígérettel, hogy jövőre készítenek belőle egy kisebb sorozatot.
Első ránézésre nem is olyan nagy szám a lecsapott tetejű 911-es, de itt tényleg olyasminek lehetünk tanúi, ami manapság nagyon ritka az autógyártásban. Minden jól ki van találva ezen az autón, amolyan németes precizitással adagolták bele a múltidézést és a korszerű részleteket, hogy a végén kijöjjön a tökéletes keverék.
A legfeltűnőbb változtatás – persze a tető hiányán túl – az autó hátulján kialakított púp, amely a korai Porsche Speedstereket hivatott felidézni, a ma is élő legenda megalapozóit, az 550-eseket és 356-osokat. Látszik rajta, hogy a német tervezők pontosan belőtték, mekkorának kell lennie, hogy ne billentse hátra a látvány súlypontját, és jó egyensúlyt alakítson ki a viszonylag lapos és rövid szélvédővel.
A kompozíció a hátsó kerekek előtti fekete betéttel, az X-küllős felnikkel és a lövedék-tükörházakkal lesz teljes: az autót nézve olyan érzése támad az embernek, hogy úgy tökéletes, hogy az alkatrészeiben külön-külön nincs semmi érdekes.
Remélhetőleg a sorozatgyártmány is ugyanilyen összhangot mutat majd, a gyáriak ugyanis 1948 példányt ígérnek. A szám nem véletlen, arra emlékeznek vele, hogy 1948-ban készült el az első Porsche sportkocsi. Nem ez az egyetlen modell, amely a 70. évfordulóra készült, de talán ez lesz a legelérhetőbb, szemben mondjuk a 935 Clubsporttal, amelyből csupán maroknyit gyártanak.
Műszaki szempontból a Speedster csupa bevált alkatrészből áll majd: a karosszéria a 911 Carrera 4 Cabrioletből érkezik, míg a motor a GT3 ötszáz lóerős szívó hathengerese, amellyel akár 9000-es fordulatszám is elérhető. Egyben valószínűleg ez lesz az aktuális, 991-es kódú 911-es hattyúdala is, hiszen a 992-es jövőre érkezik.
További cikkek a Párizsi Autószalonról
- Talán nem elég drága a benzin?
- Miközben a legnagyobb gyárak már kigurítanak egy-egy széria villanyautót, de a nagy lé a böszme SUV-kból van. Egy félreeső csarnokban viszont a mobilitás új, kísérleti módjai szomorkodnak.
- Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
- Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.