Két év múlva jönnek a hibrid Renault-k
Bár villanyautó-fejlesztésben az úttörők közé tartozik a Renault, a dízelek térvesztése Európában rákényszeríti a céget, hogy hibrid hajtásrendszert is fejlesszen.
Az eddigi nyilatkozatok alapján ha lassan is, de összeáll, hogy mit is terveznek. Úgy tudjuk, a Nissannal közösen fejlesztenek egy teljesen új konnektoros hibrid hajtásrendszert, amely egy 1,6 literes, benzines szívómotor köré épül majd. Elsőként a Capturben jelenhet meg a rendszer, de a következő évtized elején várhatóan a Mégane és talán a Kadjar is megkaphatja. Ezen túl csak annyi biztos, hogy a Renault legalább 50 km-es, tisztán elektromos hatótáv elérésére törekszik, mivel a legtöbb piacon legalább ennyi kell, hogy egy konnektoros hibrid részesüljön a villanyautóknak járó kedvezményekből.
Nem véletlen, hogy a fejlesztéshez a Nissan segítségét kérték: a japán szövetséges már gyártott hibrid modellt, ha nem is teljesen saját technikára támaszkodva: a 2007 és 2011 között, Észak-Amerikában kínált Altima Hybridhez a Toyota hibrid hajtásrendszerét használták fel. Ám ez így is azt jelenti, hogy a japán gyártónak több tapasztalata van ezen a téren a Renault-nál.
Bár számos autógyártó tekintett a hibridekre átugorható átmeneti megoldásként, most úgy tűnik, a következő egy-két évtizedben, vagy az akkumulátor-árak drámai csökkenéséig nemigen akad jobb megoldás a szigorodó környezetvédelmi normáknak megfelelő, megfizethető árfekvésű autók hajtására.