Egy 40-es évek végi amerikai kupéban ma is van valami ellenállhatatlan báj – olyasmi ez, amit kár lenne feketelistára tenni a belsőégésű motorral együtt. Valahogy így gondolhatja az is, aki ezt az átalakított Mercuryt rendelte az Icon nevű amerikai tuningcégtől.
A legnagyobb baj manapság a tuninggal, meg a gyors autókkal általában, hogy a globális felmelegedést a bőrünkön érezve egyre nagyobb felelőtlenség ilyesmit tartani. Vagyis lehet, hogy van kiskapu: mi van, ha elektromos hajtást teszünk a legszebb régi autókba, hogy legalább részben fennmaradjanak, ha az eredeti hang nélkül vesztenek is a karakterükből. Ez a gondolat vezethette azt az ismeretlent, aki egy 1949-es Mercury Coupét építtetett át az Icon tuningműhellyel.
A messziről viseletes, bár rendesen leültetett ócskaságnak tűnő kétajtósba ugyanis teljesen elektromos hajtást építettek. Az akkumulátora egy Tesla Model S P85D-ből származik, amelyre két motort kötöttek. Ezek összesen 400 lóerősek, így az erő hiánya biztosan nem okoz majd problémát. Töltőcsatlakozóból kettőt is kapott az autó: az első rendszámtábla mögött egy 125 amperes CHAdeMO gyorstöltő dugalj kapott helyet, az egykori tanknyílás ajtaja alatt pedig a Tesla Supercharger hálózat csatlakozója lakik.
Az Icon-nak még egy kedves fricskára is telt: a motortérben olyan tartóstruktúrát alakítottak ki a villanymotor és az elektronika számára, ami egy régi, oldalszelepelt V8-as motorra emlékeztet. A karosszéria szintén csak látszatra elhanyagolt, a kosz és a rozsda természetesen lakkréteg alatt lakik, az átalakítás során pedig elemeire szedték az egészet, kilakatolták, és plusz hangszigeteléssel rakták össze, így régiautós zörejek biztosan nincsenek benne. Ezek után az sem igazán meglepő, hogy az autó alatt független felfüggesztést találunk az egykori merev hidas megoldás helyett.
A szupermodern ócskavas olyan jól sikerült, hogy mielőtt még átadnák a tulajdonosnak, kiállítási tárgyként elkápráztatja az Icon stand látogatóit a SEMA Show-n, Las Vegasban.