Az aranyifjak új kedvence?
A Bentley Continental GT aktuális generációja már több mint egy éves, de csak most érkezett meg a vászontetős változat. Figyelemre méltó, hogy bár nehezebb lett, ezt a gyorsulásán alig érezni.
Azzal korábban sem lehetett megvádolni a Bentleyt, hogy kispórolná az anyagot a Continental GT-ből, és ez a könnyedebb megjelenésű második generációra is igaz. A kupé is bő 2,2 tonnás, és a tető elhagyásával még 160 kilónyi merevítést kellett elhelyezni az autó aljában. Ehhez képest kisebb csoda, hogy a végsebesség 333 km/h maradt, a gyorsulási idő százra pedig 3,7 másodperc, ami csupán egy tizedmásodperccel gyengébb eredmény a kupéénál.
Ehhez persze kellett az összkerékhajtás, és a félelmetes, hatliteres W12-es turbómotor a maga 626 lóerejével: ilyen erővel látszólag már a fizika is megcsúfolható – vagy legalábbis itt már nem a teljesítmény a gyorsulás korlátja.
Mindez persze a kupéban is megtalálható, az igazi újdonság a szupercsendes vászontető, amely természetesen egyetlen gombnyomással nyitható és csukható. A mozgatás időigénye 19 másodperc, és 50 km/h-ig menet közben is elindítható a folyamat.
A Convertible csomagtér-fedeléből egyébként hiányzik a nagy sebességnél kinyíló spolier, ennek ellensúlyozására az autó hátsó felső peremét egy kicsit megemelték: ez a lemezből formált légterelő állít elő némi többlet-leszorítóerőt.
Ezzel a Continental GT karosszéria-kínálata már teljes, ám még váratnak magukra a V8-as változatok. Ezek a négyliteres, turbós modellek, amelyek elsősorban Kínában fontosak – ott 4 liter felett kell luxusadót fizetni – sokkal olcsóbbak ugyan nem lesznek, viszont a könnyebb motor így is jobb úttartást hozhat.