Az aranyifjak új kedvence?
A Bentley Continental GT aktuális generációja már több mint egy éves, de csak most érkezett meg a vászontetős változat. Figyelemre méltó, hogy bár nehezebb lett, ezt a gyorsulásán alig érezni.
![](https://kep.index.hu/1/0/2172/21723/217235/21723538_04337c0db239e28a523c111573574405_wm.jpg)
Azzal korábban sem lehetett megvádolni a Bentleyt, hogy kispórolná az anyagot a Continental GT-ből, és ez a könnyedebb megjelenésű második generációra is igaz. A kupé is bő 2,2 tonnás, és a tető elhagyásával még 160 kilónyi merevítést kellett elhelyezni az autó aljában. Ehhez képest kisebb csoda, hogy a végsebesség 333 km/h maradt, a gyorsulási idő százra pedig 3,7 másodperc, ami csupán egy tizedmásodperccel gyengébb eredmény a kupéénál.
![](https://kep.index.hu/1/0/2172/21723/217236/21723648_4589df76e5fe69ed098d6c159bea5f0a_wm.jpg)
Ehhez persze kellett az összkerékhajtás, és a félelmetes, hatliteres W12-es turbómotor a maga 626 lóerejével: ilyen erővel látszólag már a fizika is megcsúfolható – vagy legalábbis itt már nem a teljesítmény a gyorsulás korlátja.
![](https://kep.index.hu/1/0/2172/21723/217235/21723580_8ed793f0e9116a60135b7d67544b0e52_wm.jpg)
Mindez persze a kupéban is megtalálható, az igazi újdonság a szupercsendes vászontető, amely természetesen egyetlen gombnyomással nyitható és csukható. A mozgatás időigénye 19 másodperc, és 50 km/h-ig menet közben is elindítható a folyamat.
![](https://kep.index.hu/1/0/2172/21723/217236/21723650_cd00a8ce95047e83b241fd539f49ba8c_wm.jpg)
A Convertible csomagtér-fedeléből egyébként hiányzik a nagy sebességnél kinyíló spolier, ennek ellensúlyozására az autó hátsó felső peremét egy kicsit megemelték: ez a lemezből formált légterelő állít elő némi többlet-leszorítóerőt.
![](https://kep.index.hu/1/0/2172/21723/217236/21723644_e2c317bd6cf1e616ea3f106d42fa8e89_wm.jpg)
Ezzel a Continental GT karosszéria-kínálata már teljes, ám még váratnak magukra a V8-as változatok. Ezek a négyliteres, turbós modellek, amelyek elsősorban Kínában fontosak – ott 4 liter felett kell luxusadót fizetni – sokkal olcsóbbak ugyan nem lesznek, viszont a könnyebb motor így is jobb úttartást hozhat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)