Korábban úgy tűnt, hogy a Tazzari gyárthatja a svájci fejlesztésű Microlino villanyautót, ám időközben új partner bukkant fel. Az Artega megvette a Microlino, és az olasz villanyautó-gyártó korábbi modellje, a Zero gyártási jogait is.
A Micro Mobility honlapja szerint a gyártóváltás ugyan némi késedelmet jelent a korábbi gyártási ütemtervhez képest, de jövő januárban így is elkezdődhet a termelés a 3000 négyzetméteres üzemben Delbrück-Hagenben. Az első autókat svájci ügyfelek kapják, állítólag már 2019 tavaszán.
A Microlino prototípusát 2016-ban mutatták be, és azóta szó van a gyártásról, amelyet az idén augusztusban már szeptemberre ígértek. Az Artega jó partnernek ígérkezik: azon felül, hogy van autógyártási gyakorlata a cégnek, a tulajdonos, a Paragon egy másik leányvállalata, a Voltabox Li-ion akkumulátorokat gyárt elektromos kerékpárok és targoncák számára, azaz ezen a téren is akad tapasztalatuk.
Eddig több ezer megrendelés érkezett már a Microlinóra, amely azon túl, hogy az egykori BMW Isetta korszerű megfelelőjének tűnik, használható elektromos járműnek is tűnik, méghozzá elfogadható áron. 12 650 euróért, azaz alig több, mint négymillió forintért 120 km-es hatótávot, 90 km/h-s végsebességet, kétszemélyes utasteret és 300 literes csomagtartót ígér, némi felárért pedig kapható lesz 215 km megtételét lehetővé tevő nagyobb akkumulátorcsomaggal is.
Kérdéses, hogy a kedves kétüléses végül nyereséget hozó termék lesz-e – ez a Volkswagen első nagy szériás gyártásra szánt elektromos autóinak megjelenése előtt alig egy évvel nem is olyan egyértelmű – de legalább jó úton halad afelé, hogy erre a kérdésre választ adjon.