Bár a legnagyobb figyelem a WRC-nek jut, a raliversenyzés utánpótlás-sorozataiban is komoly versenyautókra van szükség. A Junior WRC sorozatban például az FIA R2-es autói indulhatnak, és a Ford most egy ilyen gépet mutatott be az aktuális Fiesta alapjain, méghozzá alaposan megtuningolt ezres Ecoboost motorral.
A Fiesta R2 a gyári adatok szerint pontosan 200 lóerőt ad le, ami egyáltalán nem rossz, ha azt nézzük, hogy a kisebbik, egyliteres háromhengeres turbómotor van az orrában, és nem az ST másfél literese. Ráadásul a csúcsteljesítmény 6500-as, a 290 Nm-es maximális nyomaték pedig 4000-nél jelentkezik. A motorhoz Sadev gyártmányú sebességváltó csatlakozik, amely ugyan csupán ötfokozatú, viszont szekvenciálisan kapcsolható. Természetesen önzáró differenciálmű is van hajtásláncban, viszont az R2-es Fiesta a szabályoknak megfelelően fronthajtású. A futóművet Eibach rugókkal és Reiger lengéscsillapítókkal építették át, a fékrendszer pedig Alcon és AP Racing alkatrészek révén lett hatékonyabb.
Bár az R2-es ugyanúgy a gyári Ford versenyrészleg, az M-Sport terméke, mint a Fiesta WRC, ezt már teljes egészében a cég lengyelországi telephelyén tervezték, fejlesztették és gyártják. A típussal először a 2019-es szezonban találkozhatunk majd a versenypályákon.