Nem nagy meglepetés, hogy a gyorsan zsugorodó piac miatt lassan fogyó kompakt egyterű gyártását leállítják. Az viszont igen, hogy a Ford utcára tenné a C-Max és Grand C-Max típusokat gyártó munkások egy részét.
Állítólag már folynak a tárgyalások a szakszervezettel arról, hogy a Ford Saarlouisban 1600 munkahelyet számolna fel: egy teljes műszak szűnne meg a háromból, miután a C-Max és Grand C-Max gyártása leáll. Nem lesz könnyű menet egyik félnek sem, az üzem ugyanis 6190 főt foglalkoztat jelenleg, azaz a dolgozók közel negyedétől próbálnak megszabadulni.
A C-Max sorsát az Euro 6d Temp károsanyag-kibocsátási norma bevezetése pecsételte meg: a Ford szerint túl drága lett volna a típus motorválasztékának frissítése, a költségek a típus modellciklusából hátralevő idő alatt biztosan nem térült volna meg.
A tágas egyterűek iránti igényt az S-Max és a Galaxy révén ki tudják elégíteni – ezeket épp az idén újította fel a cég – de a C-Max korábbi vásárlóinak többsége mostanság inkább szabadidő-autót választ. Ilyen már eddig is bőven volt a Fordnál, az Ecosport, a Kuga és az Edge révén három méretet is kínálnak, ezért is döntöttek úgy, hogy Saarlouisban a dolgozók számának csökkentésével próbálják mérsékelni a költségeket.
Ahogy a Ford fogalmaz, igyekeznek a valós igényekhez szabni a kínálatot, ami a gyártási kapacitás csökkentésével is együtt fog járni. Különösen Európában lehet szükség a leépítésekre, ahol a Ford évtizedek óta nem termel jelentős nyereséget.