Nem elég a visszahívás, megbírságolják a BMW-t a kigyulladó autók miatt

2018.12.27. 07:55

Talán sehol máshol nem kapott akkora nyilvánosságot a kigyulladó BMW-k ügye, mint Koreában. Az év elején kezdtek nemzetközileg terjedni hírek a németek Koreában kigyulladó autóiról. Azóta már visszahívás is volt, de ennyi nem elég: 11 milliárd wonos, azaz nagyjából 2,8 milliárd forintnyi pénzbüntetést kapott a cég az országban. És még lesz tovább.

IMG 20180529 132113

Közel negyven BMW gyulladt ki az idén Dél-Koreában motortérben keletkező tűz miatt, amiért július és október között 65 különböző típusváltozat összesen 172 ezer autóját volt kénytelen visszahívni javításra a vállalat az országban. Az ügyet a koreai közlekedési minisztérium hónapokig vizsgálta, és friss bejelentése szerint arra jutott, hogy a BMW már 2015-ben tudott a tűzeseteket kiváltó EGR-problémáról. Úgy tudják, a németek dolgoztak is a problémán, de azt nem tárták a nyilvánosság elé és a visszahívással is kivártak, majd idén nyár végén 1,6 millió autóra terjesztették ki a világméretű visszahívási akciót.

Ez a minisztérium által kiszabott pénzbüntetés nem vágja földhöz a BMW-t, de még nincs vége az ügynek. Egyrészt büntetőjogi eljárást is kezdeményezett a minisztérium az ügyben, másrészt ott van a koreai BMW-tulajdonosok által indított gyűjtőper, ami még fájhat a németeknek. 

Magyarországon is gyulladtak ki váratlanul dízel BMW-k az utóbbi években és ezekről az ügyekről Magyarországon a Totalcaron olvashattak elsőként, részletesen. Legutóbb októberben írtunk egyről, de előtte három korábbit is bemutattunk. Ezekben F10-F11 kódjelű 520d-k váltak a lángok martalékává, az utóbbi esetben pedig egy E91-es 320d. A tűzesetekben közös, hogy az autók gazdái állítják, azok váratlanul, percekkel korábban még hibátlanul működő autókban keletkeztek, amikor pedig jöttek a hibajelzések és a motorfelpörgés, már semmit nem lehetett tenni. Mivel sok esetben nem garanciális autókról van szó, a kártérítési igény érvényesítése is kétséges, legalábbis eddig az volt.

Akinek viszont N47D20, illetve N57D30 jelű 20d, vagy 30d típusmegnevezésű BMW-je van, az utóbbi hét évből, az jobban teszi, ha megelőzi a bajt és rákérdez egy márkakereskedésben, hogy várható-e az autó visszahívásos javítása. Ettől függetlenül is javasoljuk, hogy ezeknek a BMW-knek a gazdái ellenőriztessék az EGR-rendszert egy szakemberrel.