Hoppá: a Volkswagen elviszi a Nordschleifére a villanyszörnyét

2019.01.20. 15:29

Épp csak elkezdődött az év, máris kaptunk egy beígért rekordvadászatot, amire várni lehet idén. A Volkswagen próbálkozik majd a Nordschleifén azzal az I.D. R-rel, amivel tavaly tönkreverték a Pikes Peak-i felfutó addigi rekordját. A villanyos rekordot már most nekik adjuk, hogy a Porsche friss csúcsa meglehet-e, jó kérdés.

bgdd

A VW-csoport mostanság tesz róla, hogy legyen téma a köridőkre izgulók táborában. A 2018-as évet etéren erősen zárták: a Porsche a Le Mans-projektből megmaradt, láncaitól megfosztott 919-cel futott abszolút rekordot előbb Spában, majd a Nordschleifén, a Volkswagen pedig kinézte magának a világ legismertebb hegyi felfutóját, ahol aztán tizenhat másodperccel lefaragta Sebastien Loeb eleve hihetetlen addigi rekordját. Az ő célszerszámuk ehhez az az I.D. R volt, amit idén nyáron elvisznek majd a Nordschelifére is.

caca

Az I.D. R 1,1 tonnáját két villanymotor mozgatja összesen 680 lóerővel. Ez alapján nem tűnik világverőnek, de Pikes Peak-en megmutatta, hogy a nyers matek alapján nem szabad leírni. Az erőviszonyokat ismerve nem kérdés, hogy a villanyautós rekord a minimum a Nordschleifén, ami meglesz nekik. Ezt jelenleg Peter Dumbreck tartja, aki a kínai Nio EP9-esével ment 6:45,9-es kört 2017-ben; nagyon szép eredmény, de beláthatatlan távolságra van innen a Porsche tavaly felállított új abszolút rekordja: 5:19,5.

bteb

A Volkswagennél egyelőre óvatosan beszélnek a projektről. A motorsport részleg vezetője azt mondja, a villanyos csúcs a céljuk, Porsche-verésről nyilvánosan nem esett szó. Mint mondják, módosítanak majd az aerodinamikán, mert a két pálya nagyon más, de a kormányt, ahogy Pikes Peak-en, most is Romain Dumas kapja. Jó választásnak tűnik, már azért is, mert négy győzelme van a pályán 24 órás versenyekről.

Ha bevallják, ha nem, biztosan az abszolút csúcs a céljuk, ahhoz pedig egész konkrétan ennél a körnél kell gyorsabbat menniük majd nyáron: