Ez lenne a következő VW Golf?
Ha a tesztelők az esőben bíztak, elszámították magukat: manapság, amikor minden telefonban van egy tisztességes fényképezőgép, mindennek lesz nyoma. Annak is, ha csak ebédre ugranak ki a prototípussal a szomszédos Mekibe.
A nyolcas Golfról már korábban jelezték, hogy az idén érkezik, de eddig elég keveset mutattak belőle: csupán a karosszéria néhány vonalát. Most viszont látszólag mindenféle álcázás nélküli fotókon bukkant fel az autó. Ahogy sejthető volt, az autó jellegét igyekeztek megőrizni, de a részleteken látszik a változtatás szándéka.
A legerősebb benyomás a képek alapján az, hogy az új Golf testesebb lesz, mint az elődei. Ez érthető is: a kategória szinte minden fontos szereplője túlnőtt már a Golf 4,26 méteres hosszán, sőt, ma már az egy számmal kisebb autók tartanak itt. A Škoda Scala, amely lényegében a Rapid Spaceback utódja, bő tíz centivel hosszabb is a Golfnál – nem csoda, hogy a VW slágermodelljének méretét is növelik. Az ismerős bakancsformát persze megtartották, de a nyolcadik generáción új karakterű orr-rész látható, a Passatéhoz hasonló előredőlő hűtőráccsal, és alacsony, sávszerű fényszórókkal.
A műszaki alapok persze itt is szabványosak, az alapot itt is az MQB platform jelenti, és biztos, hogy a jól ismert 1,1,5 és 2 literes turbómotorokat is használják majd. Várhatóan készül majd 48 voltos enyhe hibridhajtással felszerelt változat, és valószínűleg a dízelek sem maradnak ki a kínálatból, ha nem is kapnak akkora figyelmet, mint korábban. A pletykák szerint a legalább húsz centis hossznövekedés ellenére durván fél mázsás tömegcsökkenés várható az aktuális Golfhoz képest.
Úgy tudjuk, a Golf még az év első felére várható, bár a bemutató pontos helyszíne még nem ismert. Lehet, hogy már márciusban kiállítják a Genfi Autószalonon, de az sem kizárt, hogy Kínában tartják a premiert, vagy házon belül szervezik meg a bemutatót, olyan időpontban, amikor más nem tereli el a közönség figyelmét.