Egyelőre csupán az autó sziluettjét láthatjuk az egy szem gyári képen, amelyen annyi látszik egyértelműen, hogy magas építésű járműről van szó.
Ha a Mazda eddigi elnevezési szokásait vesszük alapul, akkor az újdonságnak a CX sorozathoz kellene tartoznia, és mivel a hármas és az ötös szám már foglalt, a 4-est használhatnák a méreteiben egyértelműen e két típus közé illeszkedő járművön.
A Mazdánál egyértelműen nem babonásak. Kínában, ahol a 4-es szerencsétlen szám, már létezik a CX-4-es, egy kupétetős ötajtós, amelyet azonban nem hoznak Európába. Így más piacokon simán bevethetik a már lefoglalt elnevezést. A típus várhatóan a Nissan Qashqai közvetlen ellenfele lesz, és bár sok részletet egyelőre nem árultak el róla, a Mazda nem mulasztotta el megemlíteni, hogy az új 3-as után – amelynek szintén Genfben lesz az európai premierje – az újdonságban is kínálják majd a Skyactiv-X motort, az első szériagyártású, kompressziógyújtású benzinmotort.