Még nem halott a Range Rover kompresszoros V8-asa
Az új sportmodell teljes neve Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic, és a Jaguar-Land Rover legerősebb szériamotorját kapta meg, az ötliteres, kompresszoros V8-ast. Ennek ellenére a gyáriak szerint inkább kifinomult, mint sportos, az viszont egész biztos, hogy félelmetesen gyors a nagy luxusterepjárók mezőnyében.
Az 550 lóerő arra elegendő, hogy a két tonna körüli, ötajtós szabadidő-autó 4,3 másodperc alatt elérhesse a 96 km/h-t, a végsebessége pedig 273 km/h-ra nőjön, így a német autópályán kevés ellenfele lesz. És bár a gyáriak szerint megtartja a hagyományos Range Rover kifinomultságot és kényelmet, azért a légrugózást feszesebbre állították, kapott 395 mm-es féktárcsákat négydugattyús féknyergekkel, és hangosabb, aktív kipufogórendszert. Mindebből arra lehet következtetni, hogy ez a Velar változat messze a legkényelmetlenebb és legsportosabb lesz mind közül.
Mindezt kifelé a négy kipufogóvég, a 21 vagy 22 hüvelykes könnyűfém felnik, és a fekete keretes első légbeömlők jelzik. Az összhatás viszont ezekkel együtt is egész visszafogott: a szupersport-Velar sem hivalkodik igazán kivételes képességeivel. Aki mégis többre vágyna, az persze további egyedi részleteket rendelhet a Land Rover SVO részlegétől.