Jól néz ki a Peugeot új népautója
Néhány képen már a múlt héten láthattuk a Peugeot új városi modelljét, az elsőt, amely az új CMP padlólemezre épül. Most azonban hivatalosan is bemutatták a típust, amely már a Peugeot legújabb márkaarculatát viseli.
A forma legkarakteresebb részletei egyértelműen az új lámpák. Elöl és hátul egyaránt jellegzetes, ferde vonalas mintázatot alakítottak ki a búra alatt – ezekről azonnal felismerhető az új Peugeot. Érdekes, hogy az autó profilból mind a Citroën C3-asra, mind az elődjére emlékeztet – látszik, hogy a tetővonalra nem volt igazán új ötlete a tervezőknek, ám az összkép ettől még harmonikus.
Belül valamivel egyértelműbben látszik a változás: nagyobb lett középső érintőképernyő, a műszerfal hagyományos, mutatós műszereit pedig a digitálisakra cserélték. Változtattak a kormánykerék fazonján is, az új már alul-felül lapított.
Az új CMP platform alkalmazása többféle előnnyel is jár. Az egyik, hogy sikerült vagy harminc kilóval könnyebbé tenni a 208-ast az elődjéhez képest. A másik, hogy itt már megteremtették a lehetőséget az elektromos hajtáslánc beépítésére. Ahogy sejthető volt, az e-208 nevű változat is az azonos alapokra épülő DS 3 Crossback e-Tense változatából már ismert 100 kW-os motort és 50 kWh-s akkucsomagot kapja, ami itt a gyáriak szerint akár 340 kilométerre is elegendő lehet.
Természetesen még hagyományos, belső égésű motoros változatból lesz több, de, ahogy sejthető is volt, összesen két motor négy változatát alkalmazzák majd. Az 1,2 literes háromhengeres alapváltozata 75 lóerős lesz – ez egy turbó nélküli kivitel – de ezen felül lesz 100 és 130 lóerős turbós változat is. 1,5 literes dízelmotorral is kapható lesz a 208-as, ez itt 100 lóerős lesz.