Tízéves évfordulót így még nem ünnepeltek

2019.03.01. 06:06

Az efféle latin elnevezéseket száz, meg ezeréves évfordulókra – centenáriumokra, milleniumokra – szokás tartogatni. Így A Decennium szó használata túlzásnak érződik, még ha ezúttal duplán is indokolt, hisz a tízhengeres motor tizedik évét jelzi az Audi sportkocsijában.

Az 5,2 literes V10-es egyike az utolsó klasszikus, feltöltés nélküli szívómotoroknak, és bár eredetileg nem az Audi számára készült – a Lamborghini Gallardo blokkjának továbbfejlesztéséből született – ma már méltán tekinthető a márkaarculat szerves részének. Átmenetileg használták más típusokban – megfordult az Audi S6 és S8 orrában is – de ma már csak az R8-ban kapható, és alighanem innen is küldik majd nyugdíjba.

Itt természetesen a legerősebb változatát találjuk: a teljesítménye 620 lóerő, a maximális nyomatéka 580 Nm, a sportkocsit pedig 3,1 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra, és 331 km/h-s sebességet biztosít a számára. Az R8 Decennium változat egyszerre kerül piacra a típus frissített változatával, de ez egy számozott sorozat lesz: 222 példány készül belőle összesen, 222 ezer eurós áron, azaz 22 ezerrel drágábban, mint amennyiért az azonos teljesítményű R8 Performance-t adják.

A felárért cserébe olyan egyedi részleteket kaphatnak majd a Decennium tulajdonosok, mint a rézszínű felnik és az ezekkel harmonizáló árnyalatú szívórendszer, a csillogó fekete légbeömlők oldalt, a rombuszmintás steppelt ülések, vagy a karbonszálas tükörházak. Meg persze maga a sorszámozás, az elegáns Decennium feliratok, és a tudat, hogy egy kis elit klub tagja lehet a vásárló, nem csak egy a sok R8 Performance vásárló közül.

Hogy akad-e 222 ember, aki ezért ennyit lesz hajlandó fizetni? Mérget vehetnek rá.