Ha a Honda tökös lenne, már most gyártaná
Fura köztes térben lebeg éppen a Honda villanyos retró kisautója. Továbbra is lekoncepciózni mégsem merik, azt már ellőtték az eggyel korábbi állapotra, ezért ez most már e Prototype néven fut. A széria szót nagyon kerülik, úgyhogy kezdhetünk izgulni, mi tűnik el róla, mire gyártásba megy. Még valamikor az idén.
Látszólag nem a Honda standja előtt íródik épp az autóipar új fejezete. Amikor F1-es autókkal és évek óta futó modellekkel tömi ki egy gyártó a méregdrágán bérelt négyzetmétereket egy autószalonon, ott nehéz elhinni, hogy nagy hitük van a közeljövőben. Pedig az Urban EV-ből már holnap akármi is lehetne; nincs még egy autó itt a szériagyártástól ilyen messze, amiért már most érdemes lenne beindítani a présgépeket.
Akinek bejön ez a futurisztikus retró külső, kezdhet megnyugodni: innen már aligha bántják majd érdemben. A szériakorúvá válás egyik nehéz terhét, az otromba töltőnyílást például már ott viseli az orrán. Biztosan megmarad majd a gyártásra a visszapillantó kamera, mint külső tükörpótló. Ehhez hasonlót a villany-Audinál látni, de gyanús, hogy itt ez nem felszereltségbeli kérdés lesz, mert annál jobban a két kamera kijelzőjére hangolták a belteret. Egyelőre maradt a süllyesztett kilincs is, ami úgy látszik, egy villanyautósabb korban általános lesz. A Tesla kezdte nagyban használni ezt, de ugyanilyenre csinálta a Jaguar is az I-Pace-nél és a Honda is itt akar megspórolni valamennyit a légellenálláson.
Amiért annyira sürgetném a gyártást, hogy ez odabent már egy kész autó. A sehova se vezető tanulmányok mindig a belső részleteken véreznek el. Tele van Európa dizájnstúdiókkal, ahol bármikor szívesen formára vagdosnak bárkinek egy agyagtömböt, amire rá lehet pakolni a logót, de ahol így ki van találva a belső, azt komolyan gondolják. Nagy ötletek nincsenek. A két A oszlop tövébe betették a kamerák kijelzőjét. Tudnak nézni hátra és előre is - padkánál még jöhet. Ezek közé került vizuálisan egy, gyakorlatilag három kijelző. Nem engedtek beülni (fogalmam sincs, hátulra tényleg befér-e majd két ember, de ha igen, elég neccesen), de gyanús volt, hogy ez így magasabban fut annál, minthogy az utasoldalról, az ülésben szétfolyva ne zavarjon be a kilátásba.
Az infotaiment rendszerre még nem mondtak semmi eget rengetőt. Nyilván jól párzik majd a telefonokkal és ami a villanyautós geekeknek általában fontos: jópofa grafikákon mutatja majd az aksik állapotát és hasonlókat, de azután, hogy ahogy a Tesla anno egy nevetségesen túlméretezett kijelzővel szállt be a villanyautózás nagyfiúi közé, a Hondának mintha elég lenne a retrókülső. Ez a vízszintes tagolás ezzel a fabetéttel amúgy élőben ízlésesebb, mint képen, a fizikai gombok érintésre pedig annyira átlagosak, hogy csak magamat tudom ismételni: ezt már gyártani kéne.
100% élmény, 0% emiszzió - a hajtásról még mindig nem tudni kézzel foghatót azon túl, hogy hátulra kapja majd, úgyhogy a kis villanyoshoz ragasztott szlogent egyelőre értsük a dizájnra. Állítólag 200 kilométeres hatótávot tud majd és az orrára dugott töltővel harminc perc alatt lehet majd nyolcvan százalékosra tölteni. Nem egy nagy érték ma már a kis villanyautók között sem, de egy rétegmodellnek, villanyautós tapogatózásnak jó lesz majd a Hondától, ha nem várnak vele sokáig. Azt mondják, idén már tényleg jön a szériaváltozat, de még nagy rejtély, mit irtanak majd ki a két éve jött őstanulmányhoz képest egy kicsit már konszolidált külsőről.
Genf 2019.
- Sok karbon és még több borzongás a Mansory-nál
- Idén is ők voltak a legbátrabb őrültek Genfben, bár a krokodilbőrrel talán túltolták kicsit.
- Ezeket hoztuk volna haza Genfből
- Sok jó autó volt a genfi kiállításon, de csak kevés ütötte meg azt a szintet, amit azonnal hazahoztunk volna. Itt a lista.