Az új 7-es BMW dögös. Jó szögből nézve
Most, hogy alig pár méterre áll egymástól a ráncfelvarrott 7-es BMW és az új X7, rá kellett jönnöm, hogy utóbbin nem is olyan nyomasztó méretűek a vesék. Olcsó húzás lenne, ha ezt a cikket a veséken való pörgéssel ütném el, de itt is ez érdekel mindenkit. Mindegy, hogy konszolidált tévés bemondó, vagy szelfikamerás jutuber, mindenki a vesékkel kezdi, és hát valószínűleg ez volt a cél.
Pár hónapja már mindent megírtuk a hetes frissített változatáról, és amit Assur részletezett, hogy a 7-es kicsit eltűnik egy S Merci vagy egy Audi A8 mellett, az bizony látszik, hiszen mindkettőből van pár méterre. A bálna Merci kicsit méltóságteljesebb, az Audi kicsit kivagyibb, a 7-es meg... kicsit eltűnt a térképről. Eddig. Most, hogy felpattant rá két hatalmas orrlyuk, lényegesen karakteresebb. Nem szebb: karakteresebb, előbbi ebben a kategóriában sosem volt elvárás.
Oldalról, az áttervezett hokiütővel kifejezetten jól néz ki, a határozott élekkel nekem a Lincoln egykori nagykocsijait juttatja eszembe. Újdonság még a lézerledes fényszóró, és a motorpaletta is minimálisan változott, érdekes, hogy például a 6,6-os V12-es turbó 25 lóerőt gyengült az új környezetvédelmi normák bevezetése miatt, a hathengeresek teljesítménye viszont maradt.
Belül a legszembetűnőbb, hogy megérkezett a BMW új műszerfala ide is, a nagy panel, immáron króm határolók nélkül. Ez sem konfigurálható jobban, mint az X5-ben, vagyis csak navigáció fut rajta, az is kötött módon, így viszont itt is kihagyott ziccer hatását kelti. Annyi mentség van rá, hogy a szélvédőre vetített kijelzőn viszont ott tud lenni bármi.
Viszont az új, X5-ben, X7-ben és 8-asban használt iDrive még nincs itt, így nincs kristály váltógomb sem. Viszonylag sokat ültem az ráncfelvarrás előtti hetesben, de ha belefeszülök sem tudnám megmondani, hogy változott-e az ergonómia. Az igazán krémes nirvána amúgy, tényleg, ha ennél jobbat akarna az ember, ahhoz már valami illegális dolog kéne. A kategóriában ez persze elvárható, nem is a kényelem minőségén, hanem csak ízlésbeli különbségeken lehet érdemben vitatkozni, a hedonista környezet mindhárom német luxusbálnában alapértelmezett.
Ahogy kikászálódok a 7-esből, megjön egy halom távol-keleti újságíró, akik értékelik a látványt. Nem meglepő ez, bevallottan az ő fókuszcsoportjukra koncentrált a felmérés, amikor jött frissítés. Sok ember él arrafelé, még több pénzzel, nincs min meglepődni, engedjük el a külsőségeket. A 7-es BMW valószínűleg így is jobb lesz, mint valaha.
Genf 2019.
- Sok karbon és még több borzongás a Mansory-nál
- Idén is ők voltak a legbátrabb őrültek Genfben, bár a krokodilbőrrel talán túltolták kicsit.
- Ezeket hoztuk volna haza Genfből
- Sok jó autó volt a genfi kiállításon, de csak kevés ütötte meg azt a szintet, amit azonnal hazahoztunk volna. Itt a lista.