Egy pakolhatóbb 3-as Mazda kéne? Tessék
Szép húzás a Mazdától, hogy igazi világpremiert hozott az évről évre jelentőségvesztettebb genfi show-ra. A CX-30-at mutatták meg itt; egy CX-3 és CX-5 közé lőtt újdonságot, amit a logika szerint CX-4-nek kéne hívniuk, csak ugye a név már foglalt.
A pokolban kell, hogy legyen külön hely azoknak, akik a Mazda standjait rendezik be szalonról szalonra. Sokadszor játsszák el, hogy egy fontos modellt tesznek egy sötét sarokba, körbepakolják világító ledfalakkal, mire a krómmal telerakott vörös autóval annyit szívnak még a profi fotósok is, hogy félórás sorok jönnek össze egy-egy nyitott ajtó előtt. A CX-30 körül alapból nagy volt a zsizsegés egész nap, mert oké, hogy immár a Skoda is három városi terepjárónál jár, azt írjuk annak a számlájára, hogy egy gigakonszern része, de hogy az apró, különutas Mazda is belép a kategóriába, ne legyen ennyire magától értetődő.
Nagy csodát persze nem kellett tenni, azt a platformot kapta meg, amin a 3-as Mazda is áll. A hasa is csak 2,5 centivel van azé fölött, viszont azzal, hogy ez már egy crossover, ahhoz méltó magassággal, a csomagtér mindjárt nem kevés litert nyert: 430 literes, szemben a 3-as 295 literével. 4,4 méter hosszú, 1,8 méter széles - tényleg jól belőtték a két CX közé, miközben külsőre nagyon belesimul a kínálatba.
Belül sincs nagy meglepetés. A Mazda egy ideje már óvatosan elejtegeti, hogy tipegésekkel mennek célirányosan a prémiumkategória felé, és ez bent már erősen érződik egy ideje. Sőt, a nemrég facelifttelt 6-osban ez már inkább lépkedésnek tűnt, és itt is hasonló a kép. Vannak aktuális mazdás irányzatok, mint amilyen ez a vízszintesen végigfutó szellőzőrostély-elrendezés, a széles és jól belakható tér a két első ülés között, vagy a mélyre süllyesztett középső kijelző, amik véleményesek, de hogy az egész hangulata, érzete egyre kevésbé, sőt, már inkább nem középkategóriás az egyértelmű.
Helyből egész jól áll, a csomagtartó úgy tudja azt a 430 litert, hogy nem kellett hozzá elcsalni a hátsó sor teréből. Érezhetően nagyobb a CX-3-asnál, miközben az körbeműanyagozáson túl beszálláskor nehezen mondtam volna meg, hogy nem egy 3-asba szállok be.
Motorból a Skyactiv friss motorjait kapja majd. Hogy pontosan mit, arról még nem teljes a kép, de arról már igen, hogy a benzinesek mindegyike M-Hybrid rendszerrel jön, azaz lesz bennük egy villanymotor, és hozzá egy 24 voltos, 600 kJ-os lítium-ion akkumulátor. Amúgy alighanem a 3-assal osztozik majd a motorkínálaton, aszerint pedig lesz 1,5-ös, kétliteres és 2,5-ös benzinesben, na meg egy 1,8-as dízellel.
Genf 2019.
- Sok karbon és még több borzongás a Mansory-nál
- Idén is ők voltak a legbátrabb őrültek Genfben, bár a krokodilbőrrel talán túltolták kicsit.
- Ezeket hoztuk volna haza Genfből
- Sok jó autó volt a genfi kiállításon, de csak kevés ütötte meg azt a szintet, amit azonnal hazahoztunk volna. Itt a lista.