E-cigit valaki harminc millióért?
A húszas/harmincas évek pont nem az az időszaka az autógyártásnak, amihez nosztalgiával szokás visszanyúlni. A legtöbb ma is élő gyártó sehol nem volt még akkor, a legtöbb akkor élő ember sehol sincsen ma; nincs meg az a kapocs, amibe kapaszkodni lehetne, hát nem is sűrűn látunk bármit, ami az akkori nosztalgiára épít. Ezt a fene tudja mekkora hiányosságot pótolja a Devinci, ami összehozza a klasszikus szivarformát a villanymotorral.
A Devinci honlapja szerint egy Jean-Philippe Dayraut nevű francia autóversenyző alapította a márkát két éve. Képben vagyok a motorsportban, de utána kellett néznem a Wikin, hogy ki ez a csávó, és bár tényleg autóversenyző, ilyen karrierrel még Franciaországban se nagyon ismerhetik. A jégen autózás jól megy neki, azt látszik az öt Andros Trophy-s győzelméből, de eredményből ennyi a karrierje. A Devincit már a visszavonulás után alapította 2017-ben.
Adele, Lucie és Brigitte – ők hárman adják a kínálatot, ebben a sorrendben csökken a csajok ára. Adele-t adják a legdrágábban, 99,9 ezer euró az ára, de ebből csak öt darab készül, míg Lucie-ból 95, darabja 69,9 ezer euróért és ott van a Devinci belépőmodellje, a százdarabosra limitált Brigitte. Azért is elkérnek 49 ezer 500 eurót. És mit tudnak ezért a sok nyers alumíniumon, fán és bőrözésen felül? Nagy csapatásokat például biztosan nem, ha 100-110 km/h-ra van behangolva a végtempó és a drágább modellek maximális hatótávja is csak legfeljebb 230 kilométer ECO-módban.
Mindhárom autó alapja egy DB 718, az ár leginkább attól függően változik, hogy melyik változatból hány darabban készül, a változatok pedig az enyhe szerkezeti különbségeken túl inkább tűnnek felszereltségi szinteknek, tekintve, hogy a legolcsóbb modellbe is megvehető opcionálisan szinte minden, ami a legdrágábban már alapból ott van. A látható részletek alapján ígéretes munkák ezek, már a párban pakolt Ohlins TTX36-os lengéscsillapítóknál elrepült pár ezer euró, de ez a minőségű bőrözés, faberakás és bármilyen kézzel, manufakturálisan készült részlet nem lehet olcsó tétel.
A fémváz köré épített, berendezett szivarbódé akksik nélkül 600 kiló. Ehhez jön a kisebb 15 kWh-s csomag, vagy extra pénzért egy 23 kWh-s, de megint csak plusz pénzért lehet még nyerni 50 kilométer hatótávot bármelyikhez, csak akkor oda a full villanyosság: az akksik töltésére be lehet szerelni egy hatótávnövelő kis motort, és hozzá egy nyolcliteres tankot.
A cég új létére egész ügyesen terjeszkedik, Svájcban egy, Franciaországban három helyen van már viszonteladójuk, de hamarosan Barcelonában és Milanóban is lehet foglalózni az autóikat. Tök jó lenne megtudni, kik veszik majd ezeket. A nagyon gazdagok nyilván nem, a középgazdagok többsége is inkább Porschét vesz ennyiért hobbiautónak, de még aki villanyos retróautót szeretne se biztos, hogy erre a fajta nosztalgiára izgul.
További cikkek a Genfi Autószalonról:
- Sok karbon és még több borzongás a Mansory-nál
- Idén is ők voltak a legbátrabb őrültek Genfben, bár a krokodilbőrrel talán túltolták kicsit.
- Ezeket hoztuk volna haza Genfből
- Sok jó autó volt a genfi kiállításon, de csak kevés ütötte meg azt a szintet, amit azonnal hazahoztunk volna. Itt a lista.