Ha az embernek kétségei vannak a világ állandóságával kapcsolatban, csak át kell sétálni a Brabus standjára. Itt évek óta stabilan akasztják ki a Kellett a világnak métert, most is csak annyi lóerőt halmoztak ide, hogy a konvoj behúzott kézifékkel rántaná arrébb a teljes rendezvényközpontot. Bár eggyel arrébb a Mercedes épp búcsúztatja a V12-es biturbó motort, azért egy darabig lesz még a Brabusnal ilyen, mellesleg a V8-asból pont ugyanannyira felfoghatatlan teljesítményt hoznak ki, szóval nem kell félni, hogy megfogyatkozik a ménes.
Alig száradt meg a festék az új G Mercin, a Brabus mártotta is bele a flexet, így már tavaly kész volt a 700 lóerős kocka. Valószínűleg sokan panaszkodtak, hogy az a Gelandewagen az érdi emelkedőn még így is kérte a négyest, így most tekertek egyet a potin, és elkészült a Brabus 800 Widestar. Akinek ne nőtt volna három extra mellszőre pusztán a név olvasásától, az jobb ha tudja, ez bizony erőlködésmentes 800 lóerő, egész sportos 6600-as fordulatszámon, és az 1000 newtonméternyi nyomatékra sem kell 3600-nál tovább várni.
Hamarabb fejteném meg a lét értelmének titkát, minthogy rájöjjek, mi a franc szükség van rá, de be kell vallani, főleg így feketében, a szénszálas szélesítésekkel nagyjából mindennél vészjóslóbb, ami ma rendszámot kaphat. A belső természetesen Brabus színvonalon kivitelezett, rendelésre még a tulaj gondolatait is bőrözik, ez kérem a hedonizmus azon szintje, amin már talán egy olajsejknek is messze van. Csak a lefalazott légbeömlőket nem értem. Bár, lehet, ha nyitva hagynák, egy meggondolatlan gázadásra felszippantaná az előtte álló kocsisort a lámpánál.
Viszont aki azt hiszi, hogy ennél nincs feljebb, annak elébb arébb mennie 5 métert, ahol áll egy dallamos nevű Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4² Final Edition. Ez nem egy sokadfokú egyenlet megoldóképlete, hanem a Brabus terve meteorzáporra, zombiapokalipszisre, földönkívüli invázióra, meg az összes biblia csapásra egyszerre. Fogták a gyári állapotában is súlyos 4x4²-et, és a 4 literes, biturbó helyére belógattak egy 6 literes V8-ast, amit mellesleg a már kifutott 5,5 literes AMG motorból reszeltek ki.
Volt még a sufniban, na, legalább nem porosodik, be is állították 850 lóerőre, de ennél meredekebb az 1450 newtonméter, amit a motor 2500 és 4500 között kiteker magából. A portáltengely, és így a brutális hasmagasság is maradt, tényleg, a szomszédos Aston Martin aláparkolhatna. A futóműelemek komoly, több lépcsőben állítható darabok, hatalmasak féknyergek, és bolygórendszerek elpusztítására alkalmas technika mindenütt. Annyi finomság van benne, mint egy Németh Szilárd felszólalásban, de ne legyenek kétségeink, ez négy elpörgő kerékkel indul, és csak azért 210 a vége, mert ennyire korlátozták, hogy legalább a biztonság elvárható minimuma meglegyen. Öt darab készül belőle, a nyakamat rá, hogy már mindet eladták.
De tudják mit? Kéne. Négy bringát a hátuljára, három cimbit bentre, és meg sem állnék az Atlas hegység legjobb lejtőiig. Aztán ha útban van valami hegyvonulat, legfeljebb arrébb tolom. Egy fokkal talán finomabb, de semmivel sem kevésbé elborult dolog a Brabus Maybach S osztály átirata. A típusjelzésbe beszúrt 900 felirat itt is szerényen a teljesítményre utal. Az egész fekete dög valami megdöbbentő erőt sugároz, ha a hatalom szót autóval kéne illusztrálni, ez lenne az. A felni még az eleve erős összképből is kilóg, a 21-es tömör, de a szélén apró küllős fekete úthengerek egyszer ízlésesek és döbbenetesek.
Nem tudom, van-e még autó a világon, aminek a belsejébe több bőr jutott, még kardánalagút is steppelt. A 900 lóerő és az ilyen szintű kényelem találkozása valami olyasmit adhat ki, aminél egy autó sincs közelebb magánrepülő képességeihez. Hasonló lehet a kupé S osztály is, ami mellette parkol, igaz ez csak 800 lóerő. Ennek a belseje talán már kicsit sok, a piros matt-króm betéteket elhagytam volna, de ahogy az üléseket bőrözték, olyanok, mintha élőlények lennének.
Hiába jön a villany, a világ bizonyos részeiben még mindig a nagy, fekete, erős autó a menő, tehát a Brabusnak lesz munkája. Ha az ember bóklászik a standjukon negyed órát, igazából immunis lesz a dologra, legalábbis annyi a lóerő, hogy azt már nehéz felfogni, én legalábbis nem tudom milyen lehet, ha a Mazdám erejét kilenccel szorzom. Nyilván az ember feleslegesnek érzi, de valószínűleg csak addig, amíg nem mozog olyan körökben, ahol a legtöbb sem elég senkinek.
A Brabus tuningol még Astont, de parkol itt Bentley is, tehát ha eleve túlmotorizált autót akarunk még tovább húzni, nincs akadály. Mégis, valahogy az igazi áhítat a Classic részlegen fogott el. Van itt Pagoda, 300 SL, meg jó pár veterán Merci. Nem vagyok a téma nagy ismerője, de ezeken az autókon látszik, hogy olyan végtelen odaadással restaurálták őket, ahogy az új Mercikben keresték a lóerőket. Ugyanakkor felmerült a kérdés: hol lesz a 900 lóerős S Merci, amikor ez a 300 SL még mindig a vágy tárgya lesz?