Furcsa mód ismerős az új Byd villanyautó
A villanyautó-gyártási kötelezettség Kínában évről évre szigorúbb lesz, így egyre több gyártó igyekszik olcsó elektromos modelleket piacra dobni. Valószínűleg így született a BYD Auto új modellje, az E1 is, amely úgy néz ki, mint egy korai Toyota Aygo és egy első generációs Smart Forfour törvénytelen gyereke.
A másolt formaterv nem újdonság: a BYD árul hasonló Aygo-klónt benzinmotorral, F0 néven, a kínálat alapmodelljeként, és valószínűleg azért építették át ezt, mert így kínálhatják a legolcsóbban a villanyautójukat. Az alig 3,5 méteres autóban a hajtás viszont új: állandó mágneses villanymotorja 61 lóerős, és a gyáriak szerint a két változat 305 illetve 350 kilométert megy el egy töltéssel.
A legfontosabb információt, az E1 árát egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de a BYD érdeke, hogy jól fogyjon a típus, mivel ezzel egyenes arányban adhatnak el hagyományos autókat. Azaz adott esetben még némi veszteséget is érdemes lenyelniük. A szabályozás szerint ugyanis ettől az évtől az eladott autók 10%-ának kell a kínai hatóságok által jóváhagyott alternatív hajtáslánccal rendelkeznie. Amelyik gyártó nem teljesíti ezt a feltételt, az pedig jelentős bírságot lesz kénytelen fizetni.