Sokkal nehezebben engedik el az Audi TT-t, mint azt elsőre gondoltuk. A napokban - ha vérző szívvel is - belengették a Golf-alapú Audi beszántását, most azonban úgy tűnik, van esély a típus túlélésére. Mellette viszont az Audi R8 jövője se biztos.
Bram Schot Audi-vezér alig egy héttel korábban még a TT lehetséges megszűnéséről beszélt, most viszont már hozzávette az Audi R8-ast is a távozásra ítélt típusok sorába. Schot szerint az Audinak mindig is szüksége lesz ikonikus modellekre, de az új elektromos autók fejlesztése olyan forrásokat emészt fel, amikbe nem biztos, hogy belefér a Golf-alapú, belső égésű motorral hajtott sportkocsi.
A témában megszólalt Hans-Joachim Rothenpieler, az Audi igazgatótanácsának technikai fejlesztésért felelő vezetője is, aki úgy fogalmazott, hogy személyes missziójának tartja, hogy meggyőzze kollégáit a TT életbentartásáról. Azt viszont hozzátette, hogyha sikerrel is jár, minden bizonnyal valamilyen hibrid hajtást kell kapnia a következő TT-nek, sőt a teljes villanyosítás sem kizárt.
Rothenpieler szerint kár lenne tagadni, hogy a TT-hez hasonló cipőben jár a vállalat legerősebb utcai sportautója, az Audi R8 is. A középmotoros kocsinak azonban annyival egyszerűbb lehet a jövője, hogy a vele azonos platformra épülő Lamborghini Huracán következő generációjáról már tudni lehet, hogy hibrid hajtást kap. Így valószínűleg az Audi fejlődési irányába is jobban beleilleszkedne egy olyan R8-as, ami hibrid hajtásláncot kap.
Az, hogy az Audi ilyen magas tisztségviselői folytatnak félig nyilvános vitát az utolsó, igazán komoly, benzinmotorral hajtott sportautóik jövőjéről jól jelzi, hogy milyen komoly identitásválság küszöbén áll az autóipar. A nyers számadatok és a piac fogja eldönteni, hogy a hamarosan érkező elektromos e-tron GT vagy egy újabb V10-es benzinmotorral hajtott R8-ra van szüksége inkább a népnek.