Az i3-astól eltekintve kevés, piacképesnek tűnő villanyautót mutatott eddig a BMW, pedig dolgoznak ilyeneken, mint most kiderült, nem is egyen.
Most három álcázott prototípusról közöltek fotókat. Az iX3-as már 2020-ban megérkezhet, a két másik autó, az iNext és az i3 pedig 2021-ben bukkanhat fel a BMW kereskedésekben.
Az iX3-ast tavaly már láthattuk: ez a típus a Brilliance-nál, a BMW kínai partnerénél készül majd, de nemzetközi modellnek szánják. A formája érdemben nem tér el az X3-asétól, ezért nem is nagyon takargatják, csak az orr- és a farrész egyes területeit, ahol nyilván akad néhány, csak az elektromos változatra jellemző részletmegoldás. A típusba az eDrive hajtásrendszer ötödik generációja kerül, amely állítólag akár 400 km hatótávot is lehetővé tesz.
A másik két, jobban takargatott autó kevésbé hasonlít már meglevő BMW-kre. Az iNext lesz az elektromos választék legdrágább modellje: ez a megszokott luxusterepjáró-forma egy viszonylag alacsony és hosszú változata, arányaiban talán a Jaguar i-Pace-re emlékeztet leginkább. Ez állítólag 600 kilométert megy majd egy töltéssel, és legalább 3-as szintű önvezetésre lesz képes. A gyártását 2021-ben kezdik Dingolfingban.
Az igazi meglepetés azonban az i4 névre hallgató és méretben a legnépszerűbb BMW-re, a 3-as sorozatra emlékeztet. Ez nyilván nem véletlen: a két típust ugyanabban az üzemben tervezik gyártani, Münchenben, szintén 2021-től. A típusról még annyit tudunk, hogy 4 másodperc alatt gyorsulhat százra, a végsebessége 200 km/h körül lesz, és 600 km feletti távot is megtehet egy töltéssel.
Ahogy a legtöbb nagy autógyártó, a BMW is rendesen meg van csúszva a villanyautó-fejlesztéssel a Teslához képest, viszont ez a három modell legalább versenybe hozhatja a márkát a prémium-villanyautók piacán a következő évtized elejére. Az i4 révén pedig a Tesla Model 3 kaphat olyan ellenfelet, amely akár veszélyesnek is bizonyulhat.