A nagy és erős motorokat egyre nagyobb kihívás a fogyasztási és károsanyag-kibocsátási korlátozások keretei közt tartani, de a BMW egyelőre ragaszkodik a V12-eséhez: 2023-ig legalábbis biztosan megtartják.
A 7-es sorozat termékfelelőse, Michael Bayer beszélt erről a Top Gear magazinnak: jelezte, hogy az óriási keresletre tekintettel már az is szóba került, hogy ne csak a jelenlegi 7-es BMW kifutásáig tartsák meg az ikerturbós, 6,6 literes V12-est, annak ellenére, hogy a szabályok szigorúbbá válása miatt ez egyáltalán nem egyszerű.
A V12-es 7-es BMW állítólag elsősorban Kínában és a Közel-Keleten keresett, annak ellenére, hogy Kínában a 4 liter feletti hengerűrtartalom miatt egyike a legdrágább személyautóknak. Emellett az a tény is a legnagyobb motor megtartása mellett szól, hogy ennek egy változatát építik a Rolls-Royce típusaiba is.
Egyre kevesebben tartanak ki a 12 henger mellett, mivel szükség legfeljebb presztízs-szempontból van rá, viszont az összes fogyasztáscsökkentő trükk bevetésével sem biztos, hogy megfelelhet a következő évtizedre várható szén-dioxid- és károsanyag-kibocsátási normáknak.