Ez lenne az olcsó villany-Renault?
Bár az elsők között dobott piacra elektromos autókat a Renault, az utóbbi években újabb fejlesztésekről alig hallottunk ezen a téren. A K-ZE szériaváltozata azonban valami új.
A tavaly őszi Párizsi Autószalonon már kiállítottak egy K-ZE nevű tanulmányautót, ám április 16-án Sanghajban már a gyártásra érett kivitelt láthatjuk. A tanulmányon is jól látszott a hasonlóság a szuperolcsó SUV-val, a Kwiddel, amely átszámítva 1,2 millió forintért kapható Indiában, viszont ez az a típus, amelyet a Renault még Dacia márkanéven sem hozott Európába – alighanem túl drága lett volna úgy átalakítani, hogy minden itteni előírásnak megfeleljen.
A Sanghajban bemutatkozó K-ZE-ről sem tudni biztosan, hogy Kínán kívül kapható lesz-e. Ott azonban kulcsfontosságú, hogy legyen a Renault-nak megfeizethető villanyautója, így a filléres Kwid és a méregdrága elektromos hajtás összeházasítása logikus gondolat.
A tanulmány kapcsán tavaly azt ígérték, hogy 250 km-t tehet meg egy töltéssel, igaz, a meglehetősen optimista NEDC ciklus szerint, ami a valóságban inkább 180-200 kilométert jelenthet még optimális használat mellett is.
Részleteket egyelőre nem közölt a francia gyártó, de valószínű, hogy a K-ZE az egyik olyan modell, amellyel a kínai kötelező villanyautó-kvótát igyekeznek majd teljesíteni. Ez előírja, hogy az eladott autók hány százalékának kell elektromosnak lennie – az idei évre már 10, a következőre 12%-os arány elérése lenne kötelező. Magyarul ha nincs olcsó villanyautó, mást sem nagyon adhatnak el a gyártók.