Már korábban bejelentették, hogy a Golf az eredeti tervekkel ellentétben az idén őszre nem készül el, pedig már álcázás nélkül tesztelik a prototípusokat, ami arra enged következtetni, hogy nagyon közel a gyártás. Most viszont az is kiderült, hogy mi a késlekedés valódi oka.

Korábban csak annyit mondtak, hogy több figyelmet szeretnének a Golfnak, mint amennyit az őszi Frankfurti Autószalonon kaphatna a konkurencia mellett. Ám ez a magyarázat nem az egyetlen: Jürgen Stackmann, a VW márka vezére Sanghajban elárulta, hogy komoly gondok voltak a Golf új digitális funkcióival. Lényegében az új szoftver hibái miatt csúsztak a menetrendhez képest, többek közt a vezeték nélküli szoftverfrissítés-funkció sem készült el időre. „Sosem titkoltuk, hogy a szoftver, amely a jövőbeli termékeink döntő fontosságú eleme, komoly kihívást jelent a szakembereink számára... A házi feladat még előttünk áll, a fejlesztőink komoly nyomás alatt dolgoznak.” - foglalta össze a helyzetet az igazgató. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy már látszik az alagút vége.
A probléma gyökere állítólag az, hogy olyan biztonsági protokollokat kellett beépíteni a szoftverbe, amelyek garantálják a kommunikáció teljes biztonságát. „Ez nem olyan, mint egy okostelefon szoftvere, ami talán felbosszantja a felhasználót, de később egyszerűen orvosolható a hiba egy frissítéssel. Az autóban, ha valami rosszul működik, akár életeket is veszélybe sodorhat. Így a biztonsági elvárások is sokkal magasabbak.” Emellett az utólagos, központi szoftverfrissítés lehetősége jogi szempontból is új helyzetet teremt, hiszen minden változtatást jóvá kell hagyatni a típusvizsgát kiadó hatóságokkal. A drótnélküli frissítés engedélyeztetésére azonban még nincsen bevett módszer sem az autógyártó, sem a hatóságok részéről, így ezeket is most kell kidolgozni.
A német sajtó szerint a Golf gyártása már az idén megkezdődhet, de a korábban tervezett 80 ezer helyett 2019-ben legfeljebb tízezer példányt gyárthatnak le Wolfsburgban. Ezért csúszik a bemutató 2020-ra: a premier idejére megfelelő készleteknek kell rendelkezésre állniuk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Ez a 39 éves Fiat Panda 16 milliót ér, mutatjuk miért
A kulcs egyik része az eredeti tulajdonos személye.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
