Csak benzinmotor lesz a következő Nissan GT-R-ben
A Nissan sportkocsijának termékmenedzsere szerint a vásárlók 90%-a nem szeretné, hogy hibrid legyen a következő GT-R, ezért nem is lesz az. Azt is elárulta, miért.
Tamura a Motor1-nek arról beszélt, hogy a következő GT-R a jelenlegi, R35-ös továbbfejlesztett változata lesz. Az ok kettős: a GT-R népszerűségét többek között annak köszönheti, hogy szegmensében az olcsóbb autók közé tartozik, viszont ez megszűnne egy hibrid hajtáslánc bevezetésével. Tamura szerint legalább 10 ezer dollárral (közel hárommillió forinttal) lenne drágább lenne egy ilyen modell és ők nem szeretnének a Lamborghini árkategóriájába átcsúszni.
Még nagyobb baj lenne, hogy egy hibrid GT-R 200 kilóval nehezebb is lenne, pedig a Nissan sportautója 1,7 tonnás súlyával most sem éppen könnyű jószág. Tamura hozzátette, hogy a GT-R széria típusait általában minden második generációnál, illetve húszévente építik teljesen új alapokra, így az új R36-os rokonsága az mostani R35-össel nem lenne kirívó eset.
Habár szimpatikusnak tűnik, ahogy a Nissan viszonyul a rajongókhoz, a szigorodó károsanyagkibocsátási normák elől ők sem bújhatnak el. A Ferrari, a BMW M részlege és az Opel OPC fejlesztői is egyértelművé tették, hogy a jövő sportautóiba muszáj valamilyen elektromos hajtást tenni.