Fékpor-szűrő tesztelésén kapták a Volkswagent
Bár a közlekedés okozta levegőszennyezés kapcsán sokszor elhangzik, a kipufogógázok mellett valahogy kevés figyelem jut a fékpornak. Pedig a városi levegőminőséghez sok köze van a fékezéskor környezetbe kerülő részecskéknek is, a Volkswagen pedig könnyen lehet, hogy ennek begyűjtésével javíthatja tovább a dízelbotránnyal szétvert tekintélyét.
A Mann+Hummel német autóipari beszállító állítólag már 2003-ban elkezdett foglalkozni a fékpor problémájával, de eddig valahogy nem tudták átütni az autógyártók ingerküszöbét a témával. Pedig egy saját felmérésük szerint csak Németországban 10 ezer tonna fékpor kerül a levegőbe éves szinten, a károsanyag-kibocsátási normák kapcsán viszont fel sem merül, hogy ezen a területen is komoly előírások szabályozzák a gyártókat. A Volkswagenről sem tudni, hogy miért kezdett bele egy ilyen tesztbe a szűrővel, aminek a működéséről a beszállító még tavaly kiadott alapos magyarázó videót. Ezen jól látszik, hogy valójában nem annyira otromba ez a cucc, mint ahogy a VW tesztautójára felpakolták.
Az persze nem egyértelmű, hogy ez konkrétan a Mann+Hummel szűrője vagy esetleg a Volkswagen kifejlesztett egy sajátot és azt teszteli. Ha utóbbi is, az elv valószínű ugyanaz. A gyűjtő/szűrő közvetlenül a féknyereg mellett gyűjti be a fékezéskor keletkező szemcséket. A beszállító promóvideója szerint egy ilyennel a por nyolcvan százaléka felfogható. Könnyen lehet, hogy a VW valamire készül etéren, egy arculatjavító, környezetvédelmi húzásként lehet, hogy hamarosan felkerül náluk a fékpor-szűrő az extralistára.