Túl az első nordschleife-i körökön a villanyszörny

2019.04.29. 15:01

A rekordra még nem mentek rá, de már túl vannak az első nordschleife-i tesztkörökön az I.D R-rel a Volkswagennél. A mérnökök begyűjtöttek egy rakat adatot, most elvonulnak feldolgozni, aztán a nyáron visszajönnek a rekordkísérletre.

DB2019AU00563 small

Az előzetes számítógépes szimulációk alapjain e teszt során azon dolgoztunk, hogy az ID. R beállításait mindenekelőtt futóműve tekintetében tökéletesen ezen egyedülálló versenypályára hangoljuk. Az energiamenedzsment máris kiválóan működik, így a terveknek megfelelően hajthattuk végre a tesztprogram előirányzott pontjait és Bridgestone különböző verseny-gumiabroncsait is összevethettük egymással. – mondta Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója a tesztről.

Az autót vezető Romain Dumas is a speciális futómű beállításokról beszélt az első gurulás után: Az ID. R kanyarsebességei jóval nagyobbak, mint amilyenekhez a GT-sportautókban szoktam, de jól érzem magam a cockpitban, ami itt rendkívül fontos. A Nürburgring-Nordschleife felületét több és nagyobb hullám jellemzi, mint azokét a pályákét, ahol eddig teszteltünk, ezért arra összpontosítunk, hogy a lengéscsillapítók és a szabadmagasság beállításait a pályakarakterisztikához igazítsuk.

Részidőkről egyelőre nem esett szó, ahogy nyilván arról sem beszéltek, hogy elérhetőnek látják-e a Porsche5:19,546-os abszolút csúcsát, vagy ha azt nem is, mennyit verhetnek majd a Nio 6:45,9-es villanyautós rekordjára. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.