Mégis lesz hidrogén-hajtású Audi?
Az elmúlt évtized az elektromos autók gyors terjedésétől volt hangos, de úgy tűnik, az autógyártók még nem engedték el a másik alternatívát, az üzemanyagcellás hidrogénhajtást sem.
Az Audi neve nem is nagyon merült fel a hidrogén-hajtás fejlesztői között, és hogy most mégis ezzel a megoldással próbálkoznak, az a Hyundai csoporttal kötött megállapodásnak köszönhető. A koreaiak a 2000-es évek eleje óta fejlesztik saját hidrogén-hajtásukat, és gyártanak is egy ilyen típust, a Nexót. Az Audi tehát a műfaj egyik nagyágyúja segítségével juthat el villámgyorsan a kis szériás gyártásig.
Az Audi vezérigazgatója, Bram Schot igazán lelkes: azt mondja, hogy mindenképp szeretnék felgyorsítani a h-tron fejlesztéseket: több pénz jut majd a hidrogénnel működő modellekre, és több mérnöki kapacitás. Így már az idén bemutathatják a hatodik generációs üzemanyagcellás prototípust, és 2021-től már bérelhetők is lesznek a hidrogén-hajtású Audik.
Bár az elektromos modellek terjedésével párhuzamosan temetni szokás az üzemanyagcellás hajtást, van néhány kétségtelen előnye. Az egyik, hogy a villanyautókhoz képest a hatótáv növelése itt sokkal kisebb probléma. Bár a hidrogén biztonságos tárolása sem egyszerű feladat, még mindig olcsóbb további nagynyomású tartályokat elhelyezni az autóban, mint a méregdrága és nehéz Li-ion akkumulátorok méretét növelni. Ráadásul a tartályok feltöltése percek alatt végrehajtható feladat.
Ezzel együtt még mindig nem egyértelmű, hogy a hidrogénhajtásnak lehet-e jövője: az üzemanyagcellában felhasznált drága katalizátor-anyagok, a hidrogén-tárolás nehézségei és a hiányzó töltőhálózat három olyan probléma, amelyek közül egy is megakadályozhatja, hogy a megoldás szélesebb körben elterjedhessen.