Ősszel megmutatják a VW megfizethető villanyautóját is
A villanyautó-akkumulátor egyelőre méregdrága, de a termelés felfutásával talán olcsóbb lehet. Nyilván erre számít a Volkswagen is, amikor 20 ezer eurós villanyautót tervez.
Az ID.3, bár Golf méretű, egyelőre 40 ezer euróért érhető el, és úgy tudjuk, 30 ezer eurónál olcsóbban nem is tervezik kínálni. Ez azonban nem jelenti, hogy a VW ne tervezne elérhetőbb árú elektromos autókat. A legújabb hír az, hogy már az őszi Frankfurti Autószalonon kiállítanák egy olcsóbb elektromos Volkswagen prototípusát. Ez szintén az MEB platformra épül, de kisebb lesz az ID.3-nál, szabadidőautó-szerű – a leírás alapján leginkább a T-Rochoz hasonlíthat jellegében és használati értékében – és mindenek előtt olyan árat céloznak meg vele, ami jóval szélesebb kör számára teszi elérhetővé.
Ami azt illeti, 20 ezer euró még mindig nem a legolcsóbb benzines autók árszínvonala, de 6,5 millió forint már nem is az elérhetetlen kategória, sőt, Nyugat-Európában az átlagember számára is elérhető. Ugyanakkor kevés elektromos autó került akár csak közel eddig ehhez az árszinthez: a legkisebb, legolcsóbb elektromos jármű, a Smart Forfour villanyos változata is többe kerül, pedig az a négyméteres kategóriánál jóval kevesebb helyet kínál.
A VW sem tervezi túl hamar piacra dobni az ID.2-t: az első években az ID.3-nál csak nagyobb és drágább villanyautókkal jelentkeznek majd, legalábbis Európában – Kínában mást terveznek – így az ID.2 2024 előtt biztosan nem kerülhet piacra. Ez ráadásul nem csak pletyka: a VW termékstratégiáért felelős vezetője, Michael Jost említette ezt az évszámot egy interjúban, az ID.3 bemutatása kapcsán. Ezek szerint az olcsóbb kategóriákban a következő évtized közepéig a benzines és hibrid modelleké marad a főszerep – a VW-nél biztosan – a villanyautó pedig afféle úri huncutság marad.