A McLaren szerint ilyen egy túrakocsi

2019.05.15. 18:20

Ahogy sejthető volt, a McLaren ugyanazokra az alapokra igyekezett túrakocsit építeni, amelyeket minden más autójukban is alkalmaznak. Ez lett belőle: egy kicsivel kevésbé passzentos kétüléses, némi csomagtérrel, és persze versenyautós dinamikával.

A klasszikus Gran Tourismo sablonhoz persze semmi köze: a meglevő középmotoros alapokat igyekeztek úgy átdolgozni, hogy a végeredmény valamivel kevésbé legyen használhatatlan a mindennapokban. Ennek érdekében az autó orrában 150 literre növelték a tárolórekeszt, a motor felett, az ülések és a hátsó ablak között pedig kialakítottak egy 420 literes csomagtartót, bár nehéz elképzelni, hogy ebbe az alacsony és hosszú résbe valaki nagyobb csomagokat pakoljon. Ugyanakkor úgy néz ki, hogy 1,85 méteres sílécek is elférnek benne – ez az elnyújtott forma előnye.

Jelenleg egyébként ez a legnagyobb McLaren a maga 4,68 méteres hosszával és 2,09 méteres szélességével. Csak a Speedtail hosszabb nála, az viszont lényegében már elfogyott.

Ha tágasnak nem is mondanánk, az biztos, hogy a GT is brutálisan gyors. A nagyobbik, négyliteres McLaren V8-as került bele, amely itt 620 lóerős, a teljes jármű pedig 1530 kilogrammot nyom, így kicsivel több, mint 400 lóerő jut egy tonnára. Így az autó akár 3,2 másodperc alatt elérheti a százas tempót, és 9 másodpercen belül a 200-at. A végsebessége 327 km/h, azaz a német autópályán sem lesz sok ellenfele.

Aki ilyen autót szeretne, és akad 163 ezer fontja – azaz közel 61 millió forintja – az már most megrendelheti a McLarennél, megkapni viszont csak az év vége felé fogja, akkor kezdődik ugyanis a szériagyártás.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.