A Renault lenyomta a Hondát
Ez egyben a legdurvább Mégane változat premierje is. A vadiúj Trophy-R ugyanúgy kerek 300 lóerős, mint a Mégane RS Trophy változata, viszont 130 kg-mal könnyebb, és a futóművén is változtattak egy keveset. Úgy néz ki, pont ennyi kellett, hogy a Nürburgring Nordschleifén a Renault-é legyen az új csúcs-köridő, legalábbis a maga kategóriájában.
A Renault annak a néhány gyártónak az egyike, amely presztízskérdést csinál belőle, hogy időről időre megszerezze a Nürburgring Nordschleife körrekordját, legalább a fronthajtású autók között. 2014-ben már játszottak hasonlót a Seat és a Honda részvételével, aztán 2015-ben a japánok beállítottak egy 7:50-es időt, ami évekig érintetlen maradt. Aztán az aktuális Civic Type-R is ment egy elég durva 7:43,8-as rekordot, és most állítólag ezt javította a Renault speciálgépe 7:40,1-re.
Ez az idő a 20,6 km-es pálya-változatra érvényes, a 20,8 km-es Nordschleifén a Renault 7:45,39-es időt tud. Azt egyelőre nem tudni hogy a Trophy-R mikor, milyen mennyiségben és milyen áron lesz kapható, de állítólag csak néhány száz példányt terveznek legyártani belőle, nyilván hogy senki ne mondhassa, hogy nem egy szériakocsival futották a rekordot.