Bemutatkozik az új Opel Corsa
Az új Corsa külsejét villanyautóként ismerhetjük meg, bár nyilván lesz benzines és dízelmotoros kivitel is. Ennek a kivitelnek a neve Corsa-E, ami, mivel az Opel hagyományosan betűkkel jelöli az autó-generációkat, némileg félreérthető, hisz a Corsa E (kötőjel nélkül) az épp leköszönő generáció neve volt, az újé pedig Corsa F.
Ettől függetlenül az elektromos Corsán nagyszerűen látszik egyrészt az új forma, ami kifejezetten kellemes, divatos látvány, és nem is nagyon látszik rajta a Peugeot-rokonság. Másrészt viszont – és erre azért lehetett számítani – az elektromos Peugeot 208-as és a DS 3 Crossback e-Tense típusokból már ismert hajtást kapja, egy az egyben. Ez kereken 100 kW-os villanymotort jelent, ami az első kerekeket hajtja. A Corsa-E viszonylag fürgének ígérkezik, erre utal legalábbis, hogy 2,8 másodperc alatt gyorsul 50 km/h-ra és 8,1 alatt százra. A gyáriak az 50 kWh-s akkumulátorral 330 km-es hatótávot ígérnek, és gyorstöltéssel 80%-os töltési szintre 30 perces töltési időt.
Hajtás tekintetében egyébként nagy meglepetések nem várhatók: mivel a Peugeot CMP padlólemezére építik, a Corsa a négy PSA motorból várhatóan hármat kap majd meg, ezek közül kettővel már ki is próbálta a Totalcar. Az 1,5 literes, négyhengeres dízel és az 1,2 literes, háromhengeres benzines kerülhet a változatok többségébe. Ha lesz igazán sportos kivitel, abba pedig az 1,6 literes benzines turbómotort építhetik be, de egyes híresztelések azt sem zárják ki, hogy az OPC változat is elektromos lesz.
Az új Corsa egyébként nem lesz lényegesen nagyobb az elődjénél: 4,06 méter hosszú, és bár 4,8 centivel alacsonyabb lett, ez a 2,8 centivel alacsonyabb üléshelyzet miatt nem lesz olyan feltűnő. A gyáriak szerint az alacsonyabb tömegközéppont érezhetően javít az autó menetdinamikáján. Bár az autó legtöbb műszaki megoldása egyértelműen a Peugeot-tól jön, az Opel egyik specialitása, az IntelliLux LED-mátrixos fényszóró az új Corsához is elérhető lesz.