Megjött a fronthajtású 1-es BMW
A BMW először próbálkozik elsőkerék-hajtással a kompakt kategóriában. Ahogy sejthető volt, az új modell tágasabb lesz, mint az elődei, viszont a formaterv elég jellegtelenre sikerült.
Első pillantásra az az ember érzése, hogy egy kicsit elrontott X2-est lát. Az összehasonlítás ráadásul adja magát, hisz az X1 és az X2 is a keresztben álló motoros BMW alapokra épül, akárcsak az új 1-es. A baj az, hogy ami az X2-esen jól összeáll formailag, például az első fényszórók és a hűtőrács formája, amelyeknek a felső pereme egyetlen vonal mentén fut, az itt teljesen szét van esve. Mintha csak úgy felmarkoltak volna volna néhány, épp divatos formai megoldást, és ezeket szórták volna a karosszériára véletlenszerűen. A nyolcszögletű hűtőrács-felek a 3-as megoldásához hasonlóan a lámpák felett kezdődnek. Ez utóbbiak viszont, akár az ajtók alján futó élek, mintha a Mercedes A osztály megoldását másolnák. A végeredmény egy BMW különösebb egyéniség nélkül – Münchenben legfeljebb abban bízhatnak, hogy a vesékkel bármit el lehet adni.
Még belül sem látni olyan részleteket, amelyeket itt alkalmaznának először: a digitális műszerfal és a központi kijelző ugyanolyan jellegű, amilyet a 3-as BMW-ben alkalmaznak, csak valamivel talán keskenyebb. Viszont a térkínálat bővült, ahogy korábban az X1-esben is. Hátra például 1,9 centivel nagyobb fejtér és 3,3 centivel hosszabb lábtér jutott, széltében, könyökmagasságban pedig 1,3 centivel lett tágasabb az új 1-es a régihez képest. A csomagtartóban 20 literrel lett több hely, az új modellben 380 liter áll rendelkezésre alaphelyzetben, és 1200 liter lehajtott hátsó üléssorral. Ráadásul most először az 1-es is elérhető lesz elektromos csomagtérajtó-mozgatással.
A motorválaszték egyelőre két benzines- és három dízelmotorból áll. A benzines választék igazán szélsőséges: van az 1,5 literes háromhengeres turbós alapmotor 140 lóerővel – ez kerül az elsőkerék-hajtűsú 118i kivitelbe – és van az M135i xDrive kétliteres, 306 lóerős turbómotorral és összkerék-hajtással. A dízeles változatok közül a 116d-be kerül másfél literes háromhengeres 116 lóerővel – ez a spórolós, céges változat – a 118d-be már kulturáltabb négyhengeres kétliterest építenek 150 lóerővel. A legerősebb dízel, a 120d ugyanezt a motorblokkot kapja, de 190 lóerővel. A BMW ezúttal is NEDC szabványra átszámolt, a valóságosnál kedvezőbb képet festő fogyasztási, és szén-dioxid-kibocsátási adatokat adatokat közöl.
Az F40 gyári kódú új 1-es alapára valamivel több lesz, mint az elődjéé. Németországban 28 200 euró lesz a 118i legolcsóbb változatának ára, ami durván 500 euró drágulást jelent. A típus forgalmazása szeptember végén indul, már az után, hogy élőben is bemutatják a Frankfurti Autószalonon.