Nem lesz külső tükör az új városi Hondán
A Honda SCMS-nek hívja a külső visszapillantókat leváltó rendszerét, ami szó szerinti fordításban az oldalsó kameratükör rendszer kifejezés fordítása.
A gyáriak szerint nagy előrelépés lesz a hátranézés terén az a tény, hogy a visszapillantó tükröket kamerákkal helyettesítik. Ez a megoldás mostanság kezd megjelenni más gyártóknál is, a Mercedes egyelőre kamionon mutatott be hasonlót, a Lexus pedig az ES luxusautón. A Honda közleményében hangsúlyozza, hogy a saját kategóriájában a Honda e kínál először ilyet, bár amíg az autó árát nem ismerjük, nem könnyű megítélni azt sem, hogy melyik is ez a kategória.
Mindenesetre Honda e nem lesz hagyományos tükrökkel, de a Honda szerint ennek a megoldásnak csak előnyei vannak. Például a kamerák esetében változtatni lehet a látószöget, csökken a holttér, és tolatáskor a rendszer vezetővonalakkal segít a tájékozódásban. Ezen felül a kisebb homlokfelület miatt csökkenthették az autó légellenállását is.
A kameráknak persze van néhány hiányossága is a tükrökkel szemben. Itt a vezetőnek például nincs lehetősége a feje mozgatásával egyszerűen változtatni a látószögén, és a kamera nem működik akkor sem, ha az autó épp áll, azaz az autóból kiszállva például nem segít sokat a tájékozódásban. De nagyon úgy néz ki, hogy ez az újítás sem tartható vissza tovább, és hogy mindez mennyire lesz zavaró a valóságban, az addig nemigen derül ki, amíg ki nem próbálhatunk egy ilyen rendszert élőben.
A Honda e-ről azon a kevés adaton kívül, amit már közöltünk, annyi derült még ki, hogy Magyarországra Európában a legutolsók között érkezik, 2020 negyedik negyedévében, azaz durván egy évvel az idén őszre várható világpremierje után.